|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har kollat realoem, youtube, ebay etc utan att hitta vilket bränslefilter jag behöver. 325i (alltså bensinare). 06:a. Sista sju siffrorna i VIN-numret är AG56721. Visst, jag kan kolla på bilen, men eftersom jag inte har någon lyft utan endast domkraft o pallbockar, tänkte jag att det kunde vara skönt att slippa göra det två gånger. Bortsett från att det finns en uppsjö av olika tillverkare verkar det finnas två huvudsakliga modeller. En med två rör på ingående sidan. Typ denna: Länk Och en modell med en större typ "krans". Typ denna: Länk Någon som VET vilken som passar min bil? Gärna med atikelnummer. | |
| Varför inte kolla/handla på BMW? | |
|
Hur kommer det sej att du är på jakt efter/vill byta bränslefilter? I din andra länk finns det ett BMW-nr, vilket ger: Länk Det är bara diesel. Mej veterligen är det bara på oljebrännare som man byter bränslefilter. Annars är det bara filtret i tanken. Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Oftast behöver aldrig filtret bytas | |
|
Köper det mesta på nätet, sällan hos BMW då priserna är därefter. Anledningen till att jag funderar på att byta, är att jag gjorde det på min tidigare e46.a vid +20.000 mil. Vätskan som kom ut ur det filtret när jag sågade upp det var verkligen kolsvart. Tvivlar på att ett smutsigt filter gör sitt jobb. Kunde märka att motorn gick bättre efter bytet. |
|
|
Enligt realoem har din bil bara ett filter i tanken som sitter ihop med bränslepump och tryckregulator. Länk Det ska vara "livstidsfilter".... Vill du byta det filtret får du byta hela pumpenheten i tanken. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för all input. Tror jag kollar fysiskt vid tillfälle om jag har ett filter där jag tror att det sitter och i så fall vilket. Uppdaterar såsmåningom :-) |
|
| Har inget traditionellt bränslefilter på min 325i 2006. Har fått för mig att det bara är en form av sil som sitter i tanken, men svårt att se på bilden under tidigare realoem-länken. | |
|
@johan b @steifan m.fl. I stand corrected! Kröp under bilen och skruvade loss inspektionsluckan. Inget filter där inte. Så en sak mindre att fixa / bry sig om :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.