|
|
|
|---|---|
|
Var hos Schmiedman (söder om Göteborg) dom lade in Bootmod3 på min bmw 330 e 2016 (hybrid ) på 10 min. en av dom provkörde och allt fungerade perfekt! Bilen går riktigt bra rent av extremt bra enligt min mening! Enorm skillnad mot original som inte heller var direkt dåligt. Det bästa med hybriden är ju att man åker i princip gratis till vardags eftersom det bensin motorn går väldigt lite mest beroende på mycket trafik och att det går ganska sakta. Jag kör mest i norrort, Stockholm och det räcker oftast med batteri drift eftersom jag även laddar när jag är på olika köpcentrum eller till Ica Maxi till exempel. Det blir väldigt lågt snitt i alla fall. frugans resor blir aldrig över 0,35/mil. Det enda folk frågar om bilen är: -Hur långt går den på el? Svarar jag då : -jo ungefär 25km, då rynkar dom på näsan och tycker det bara är skit. Jag har nu kört ca 6000 mil med hybriden och kan lugnt säga att den är klart överlägsen de andra bilarna jag ägt vilka innefattar: 330i, 525i , 530i flera stycken samt 540i (dock e34 ) alla chippade, dock sugmotorer men ändå! Svaret jag ger istället på frågan är: -Jo jag kör mer eller mindre gratis på 80% av alla körningar dvs. på el vilket borde tilltala flera. En annan sak är att drivlinan på hybriden är vida överlägsen. Man åker alltid iväg ljudlöst vilket är väldigt skönt för grannarna samt läckert i största allmänhet samt bra bottenvrid med bensin motorn inkopplad. Vad gäller Bootmod3 kan jag bara säga att bilen är trevligare/roligare går precis lika smidigt som förut men med betydligt mera power. Således tycker jag att BMW 330e är mkt lyckad kombo av miljö/sportsedan som är riktigt billig att köra/äga samt med Bm3 riktigt snabb med runt 340hk! Bensin förbrukning verkar vara den någorlunda samma! Bm3 värt varje krona om du frågar mig! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.