AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.335

idrive menyer och bluetooth har slutat fungera

fr
23
freddan222
320ik -88
hej
Har nyligen köpt en 520d 2012, allt verkade fungera när jag köpte bilen, gick att ansluta teflonen via Bluetooth, kolla på instruktion boken i färddatorn, välja profil mm.
men nu så har detta slutat fungera, radio och sånt fungerar fortfarande.
är det nån som har vart med om nått liknade?

tacksam för svar
Med vänlig hälsning Fredrik
Hej,

Kollat batteriet? Har bilen stått hos en handlare ett längre tag, är det nog risk att det kroknat.

Hur som helst hade jag själv börjat med att ladda upp det ordentligt, innan jag fortsatte fundera för mycket.

/Lennart
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Är den köpt av handlare?

Om så är fallet, brukar det vara minst tre månaders garanti...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Du kan ju också prova uppdatera Bluethoot bara sök nätetn bmw update knappa in din win nummer se om det finn något.
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Länk
fr
23
freddan222
320ik -88
hej
har märk att det fungerar när jag åker från jobbet och hem ca6mil, men inte på morgonen på väg till jobbet samma sträcka, verkar ju skumt?

sökte på uppdateringar med min vin kod, men bilen hade redan den senaste uppdateringen som det verkar.

stod med laddaren igår, ca 4tim innan jag började ladda så var det 12.5v i batteriet.

har 6mån garanti från handlaren, dom hänvisa till en bmw verkstad, har en tid bokad 7/8 i Borlänge, få se vad dom säger.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Kolla upp batteriet också.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Nu kan det bli rätt stora skillnader beroende på hur du mäter (hur länge bilen har vilat och om den har gått ner i sleep-mode etc, vilken temperatur det är, etc. etc.), men om 12,5V är korrekt mätvärde, så är batteriet väldigt dåligt laddat!

Om det sedan bara är dålig laddning eller dålig status på batteriet är en annan fråga...ett "batteritest" ger svart på vitt hur batteriet mår.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
fr
23
freddan222
320ik -88
Har nu varit på Bmw i Borlänge.
enligt dom så ska inte Bluetooth fungera, eftersom bilen bara är förbered för detta, S644A Preparation f mobile phone w Bluetooth.
med har själv använt det och mobilen är fortfarande kopplad på nåt vis då jag ringer så går det att prata genom bilens handsfree.

efter en timmes felsökning så sa dom att det behöver göras en uppdatering av programvaran, och om det inte löser problemet, så i värsta fall behövs hela huvudenheten till idriven bytas ut.

Efter besöket hos Bmw så var jag till Batteripoolen i Borlänge, och mätte upp batteriet och det är i dåligt skick enligt deras mätning, nytt batteri behövs om det inte ska bli bekymmer i vinter.

har sökt på nätet det verkar var den senaste programvaran i bilen redan, har bmw nått eget?

är det möjlig att det är batteriet som spökar, men det borde väl Bmw verkstan ha koll på? hur vet man vilket batteri som är inkodat, storlek mm??

Med vänlig hälsning Fredrik

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.