|
|
|
|---|---|
|
Min 330dTM med M57 motor 184hk (har läst måååånga trådar om liknande här å på andra ställen men info spretar rätt kraftigt) FEL: startar inte helt plötsligt Checkat: 1 Kan jag höra soppa pumpen gå? (under baksätet) NEJ 2 Är säkringen till Soppa-pumpen hel? JA 3 Får jag ström om jag mäter på kontakten till Pumpen när jag slår på tändningen NEJ 4 Är Soppa-pumpsrelä't helt? - Skruvat ner hela handskfacket testade så tutans relä fungerade (likadant relä) och flyttade det till Soppa-pumpens relä-plats INGEN STRÖM TILL SOPPA-PUMP - Provade soppa-pumpsrelä't på tutans plats TUTAN FUNGERAR = BÅDA RELÄ ÄR OK ..eller ?? 5 VAD GÖRA NU ??? - Antar att det finns nån datastyrning för soppa som styrs av sensorer ??? - Nån olyckssensor som kan ha slått av ström till sopparelä't? - Startspärr? Nyckel fungerar, larm fungerar, startmotor kör, - Fläktmotorn slutade att fungera för nån vecka sedan (alla motorer i klimaanlägningen fungerar).. antar att det är motståndet FSU som ska bytas .. kan detta inverka på något sätt? - En sak har jag lite i bakhuvet.. kanske har soppa pumpen de sista månaderna gått betydligt längre än de typ 5 sekunder som jag antar e normalt för att bygga tryck i systemet.. min bil e lastbilsreggad så inget säte bak så hör pumpen rätt tydligt ... har tyvärr inga diagnosverktyg.. kanske kan låna eller köpa förstås | |
|
Kommer över en polare imorgon em å läser felkoder med en enklare variant av OBD 2 diagnosverktyg kopplat till mobilen. .. antar att en del koder inte kommer upp på en sån där Hmm är det inte så förresten att felkoderna nollas när man kopplar bort batterispänningen.. ?? vilket jag gjort några ggr idag :-O |
|
|
KOM PÅ EN SAK TILL :-) När man kör startmotorn släcker hela skärmen i mittkonsolen ner å kommer tillbaka när man slutar å köra på startmotorn. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.