|
|
|
|---|---|
|
Hej igen... Satt ihop bilen och starta den utan kylarvatten och den starta efter att jag vart och köpt nytt batteri, renovera fälgarna och ställde ner den på backen efter 4 år på pallbock.... Skulle hälla i glykol, och hällde i bra mycket och tyckte de var märkligt att den bara sög i sig liter efter liter... lyfte oljestickan och ser att där hamna all j*vla vatten.. satt mig i ett hörn i fosterställning och svettades.. Sen tog jag tjuren i horna och ställde upp skiten på pallbock igen. Nu till min fundering.. Har jag gjort något fel med toppackning? har jag satt någon slang fel, de enda slangar jag kan se från expansionskärlet är en till cupen och en till termostathuset. Jag starta aldrig motorn när jag hade i glykol, så tycker de är konstigt att de rinner så lätt utan tryck, men de är klart vatten är ju inte tjockt men ändå..... Nu tar jag svängen förbi systembolaget så hörs vi av.... | |
| Har du hittat felet? | |
| Fel packning, inte avsedd för hans M30toplock om jag inte minns fel från Facebookdiskussionen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.