|
|
|
|---|---|
|
Om man skall sälja sin BMW X5 - är det någon ide använda KVD numera eller de ger dåligt betalt? Finns det andra liknande tjänster? | |
| Ger snarare bra betalt. Beghandlarna har brist på bilar så de ropar in allt därifrån som går att sälja. Dvs, tämligen nya bilar med normalstora dieselmotorer och liknande. "Udda" bilar ska man inte sälja där. En X5 går nog fint om den är lite nyare. | |
Lasse Karlsson |
KVD säljer väl bilen åt dig, via auktionspris eller fast pris. Sedan tar dom bra betalt, för tjänsten! Det man får är väl i stort, det man får om man säljer själv, så att säga, minus det KVD, tar i provision för att "kränga" bilen vidare. I min värld är det inte speciellt svårt att kränga en bil via blocket, så skulle garanterat göra det själv! Ett alternativ är väl att vända sig direkt till firma, tex Riddermark, o ta det den vägen. Då slipper man ju ha KVD, som nån typ av mellanhand, som bara ska ha del av kakan! Läser man på KVD, så står det ju att dom sköter allt pappersjobb! Klarar vem som helst att sköta pappersexercisen runt en bilaffär, privat! Det är ju inte i närheten, av vad det innebär att tex sälja lägenhet!! Sälj själv o tjäna pengar! modolasse |
| KVD får bättre betalt än vad du får som privatperson på Blocket. Framförallt på en lite dyrare bil där det krävs finansiering. | |
| Om det är en nyare X5 är ett annat alternativ att höra med en märkeshandlare (BMW) vad de kan ta i kommission. Detta kan variera mellan 15-30kkr (ibland mer beroende på handlare och bil), men ger samma fördelar som KVD mfl. Det är ju väldigt lätta pengar för dem att få extra betalt för en tjänst som tar väldigt lite tid för dem. | |
|
Min erfarenhet är att man får bättre betalt i slutändan hos KVD än att gå direkt via Riddermark eller liknande större handlare. Riddermark betalar ofta sämre än vad man kan få inbyte, då incitamentet för ytterligare en affär (köpet) inte finns. Att sälja själv eller KVD är smartare alternativ. Är bilen nyare och dyrare (över 500 000+) skulle jag titta på kommission hos märkeshandlare som Kristoffer skriver. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.