AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
829

Problem efter problem.. rutan på förarsidan

he
58
henauv
316i -01
Hej.

Har dykt upp ännu ett problem för mig här under dagen. Först starthjälp och akutbyte av batteri.
Efter att jag fick starthjälp av bärgaren.. rejält med kräm i deras apparat så antar att bilen fick en rejäl chock. Elhissen på förarsidan fungerar inte och har inte gjort så länge jag ägt bilen.. men idag så åkte rutan ner 1cm eller så, går ej att få upp den trots båda händerna och dra upp den med öppen dörr..
hur gör jag lättast? Öppna dörrsidan? Om den går att få upp hur håller jag den på plats. Rutan är liksom ”lös”

Vilken dag.... tända eld på den hade varit de lättaste :(

BMW 316i - 00:a
38
158
38Larsson
523i -10
318i -02
Fick problem med min bakruta efter att den hade gått trögt ett tag. Bilen har kommit till det stadiet där den bara ska ta mig från punkt A till B så billigt som möjligt så jag bockade en aluminiumbit och bultade fast i fönsterskenan så nu kommer inte den rutan ner hur mycket man än försöker.

Har man en lite finare bil kanske man vill lösa det på ett mer riktigt sätt.
bl
2.294
blixten
325i -88
Om man har ett dåligt laddat batteri som du tycks ha haft, så uppstår bla sådana problem som att fönsterhissar inte fungerar som de skall.
Sätt några sugproppar i nederkant på rutans insida så hålls den uppe ett kortare eller längre tag.
he
58
henauv
316i -01
Tack för svar.

Först blev det ett nytt Varta 74 batteri, rejält.

Rutan löste vi genom att lossa dörrsidan och skjuta på lite spänning i kontakterna för knappen uppåt, rutan stängd. Drog ur kontakten så att den inte går med på strömmen något mer. Nästan garanterat kabelbrott i ”kabelsläpet” i dörren då knapp & elhiss fungerar.

Surt med massa strul. Först helt kompletta bromsar båda sidor fram, vänster akut.
Givare, belägg, skivor, bromsok, oljeservice & bromsvätska 10.000:- kompis priser.
Sedan nya åretrunt däck 3000:- totalt
Batteri 1600:-
Jobbet med rutan, gratis.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.