|
|
|
|---|---|
|
Detta oljudet kom i samband med byte av däck och fälgar. Hade vibrationer i framvagnen. Fick nu "burrande" oljud istället, men vibrationerna försvann nästan helt? Detta kommer när bilen rullar i över ca 90 och vid skarpa svängar ökar oljudet? (Detta har ju klart att göra med hjulen/hjulhuset, men vad?) | |
| Låter det högt som typ när man har dubbdäck ? Kan vara däcken / Hjullager som är dåliga byt 2 bak på min e90. | |
|
Ja ungefär så.. Mycket intensivt när man tex svänger runt helt (u-sväng) |
|
| Dåligt hjullager åtminstonde på framaxeln brukar ändras beroende på belastning har för mig att svänger du höger å det låter mindre är det vänster lager som är dåligt och tvärt om. Ljudet borde ändras om iallfall om nu inte båda lagrerna är dåliga inte ovanligt dem ger sig nästan samtidigt. På mor o far gick dem samtidigt på bmw gick ena bak efter 1000 mil gick nästa. | |
| Okej, tack | |
|
Hur långt vågar man köra med dåliga lager? (Semester nu) |
|
| Om det är lagret kan det låsa sig så det är inte bra även om jag åkte runt 500 mil med mitt det kom precis när jag slog på vinterdäcken och dem var slitna trodde först det var däcken var lite doft ljud inte som första gången men när det var dax för sommardäcken förstod jag direkt att hjullagret var slut. | |
|
Tack! Har nyss upptäckt det. Men behöver nog ta mig 200 mil ca med dåligt lager då. Då gäller det att hålla i ratten? Om det låser sig på motorvägen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.