|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om det är någon som vet vad Biltemas sotningssats till 320 (E30) innehåller för packningar? Den kostade bara 329 :- ,det räcker väl knappt till topplockspackningen? Såg att motornord tar 1200 :- för en sotningssats. Mvh David | |
|
Det är samma saker i satserna, men Biltemas har nog inte lika hög kvalite på deras delar! Det är iallafall vad jag har fått erfara ! _____________________________________ Länk |
|
| En sotningsats ska innehålla alla packningar för en fullständig topprenovering. Motornords innehåller även ventiltätningar tror jag. | |
|
Jag har nyligen renoverat en topp till min m20 motor. köpte sotningssatsen på biltema, den första jag fick var inte komplet men efter ett byte i affären hade jag en komplet sats som innehöl sammtliga pakningar och tätningar till toppen. har nu kör cirka 100 mil med deras toppakning utan problem. en turbokonverterin stundar i vinter då får vi se var den går för! |
|
| Ett tips....De går bra o använda biltemas packningar utom till det extra viktiga som topplockspackning o ventiltätningar.Har personligen jämfört Ehlring topplockspackning med Biltema o ja kan säga att Ehlring packning tex har DUBBLA silikonsträngar som tätar....Biltemas ventiltätnigar e "hårdare" oxå....Men du gör som du vill.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.