|
|
|
|---|---|
|
Hej har precis sålt min 520d år14 12000mil. Har varit inställd på att jag ska ha en nyare F11. Budget ligger på ca 230000:- köper jag F11 får jag en års17 runt 8000mil för pengarna. Men har ändå alltid varit sugen på en x5a gillar utseendet och känns roligare att köpa en x5a än ytterligare en F11. Men för min budget får jag byta ner mig i årsmodell mot bilen jag hade innan. Så det smartaste hade ju varit en F11 igen men hjärtat säger x5. Har hittat denna Länk Försäkring och skatt blir ju dyrare. Men hur ser det ut med värde minskning på en x5 mot en f11 på 3år? Finns det något standard fel på modellen? Service mycket dyrare än 520? Finns det något vanligt fel på modellen typ luftfjädringen på f11? Någon som har bytt från F11 till x5? | |
|
Gjorde precis bytet E61 till E70. Gick dock från 530xd till 4.0d X5. Värdeminskning är väl alltid svårt att sia om, men känns spontant som att X5orna hålls ganska högt... sen vet man ju aldrig vart allt tar vägen med miljö etc. Det är en stor och tung bil, har du provat en? Jag har adaptivt chassi på min, det gör väldigt stor skillnad i körupplevelse. Den ligger som klistrad på vägen för att vara en så pass stor bil. Du har inte tittat mot 530 något? Är ju en sjukt fin bil, motoralternativet är ju betydligt roligare än 520:) |
|
| Ok har tyvärr inte provat någon x5. Är du nöjd med bytet annars? Har kollat lite på 530 och 535 men hade vart kul med något annat än F11 igen. | |
|
Jo jag är nöjd med bytet. Men största anledningen till bytet var att få 7-sits. Nu sitter 5-åringen bak och sen frun och 3-åringen på mellanraden samt jag och minstingen fram... Som sagt, X5 är en stor och tung bil... skulle gissa på att förbrukningen kommer hamna runt 1,1 på helår (bor dock i Norrbotten så vintertid drar upp snittet, sommartid kanske runt 1,0). Då sitter vi inte i bilköer etc men är ändå en hel del lättare stadskörning och sträckor runt 1mil i stöten. Förstår suget.. hade samma, men hade svårt att motivera mig till bytet innan jag kom på att 7-sits kan vara en bra lösning. Annars hade jag nog gått på en femserie med 535d... om man inte behöver extra markfrigång av någon anledning. Men komforten tycker jag är riktigt bra i X5an. Femserien var lite stötigare:) |
|
| Jo skippar nog x5 gillar utseendet men blir nog tyvärr för hög driftskostnad. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.