|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har ett skumt problem med min 520d Diesel E61 -08 med automatlåda. När jag backar sakta utan att gasa, så dör ofta motorn. Tex om jag backar ut från en parkeringsplats med foten över bromsen och vrider på ratten så dör den precis när bilen blir lite trög att driva pga rattutslaget. Motorn går stabilt och inga tendenser till tvekan innan den dör, utan den bara stängs av tvärt som att man stänger av motorn med knappen. Detta händer vid både kall och varm motor, men ger man på lite gas vid backningen händer det aldrig. Efter att motorn stannat så så är det bara att starta som vanligt igen, som om inget hänt. Inga motorlampor etc lyser efteråt, utan allt är som vanligt. Nån som råkat ut för nåt liknande tro? | |
|
Kan tilllägga att det inte bara är vid backning den stannar. Idag stannade den två gånger efter varmstart, efter ca 10 sekunder på tomgång. Kollade även felkoder men det var konstigt nog inga alls. Har ett gammalt program jag kör från laptop (Modiag) och fick kontakt så fint, men man börjar ju undra om allt stämmer när man inte får upp en enda felkod. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.