AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.479

Vad tycks om holmgrensbil i Linköping?

Som rubriken lyder - vad tycker ni om BMW i Linköping? Jag har bara haft dåliga erfarenheter av de. Enligt mitt tycke så är de väldigt dryga, okunniga men framförallt så saknar de ett gediget intresse för kunden. Säljavdelningen såväl som verkstan har jag samma problem med.

Är det bara jag som har sådana erfarenheter av de? Eller har ni också liknande upplevelser av de?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ingen erfarenhet av Holmgrens, däremot Hackefors på den tiden och Kneippbaden i Norrköping och min erfarenhet av återförsäljare på mindre orter är att de är mycket sämre än i storstäderna. De vet att kunderna har ingen annanstans att vända sig. Inget är sämre för kunden än monopol.
42
785
428
Företaget äger min bil😬😬😬😬
Inte riktigt svar på din fråga.

Men kolla Norrköping om det kan vara ett alternativ?
Iaf jag har bara bra erfarenheter därifrån, framförallt rörande verkstad och reservdelar.

Har iofs bara haft nya bilar och det kanske är annorlunda om man har större problem?

FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Jag har bara haft bra erfarenheter, visserligen bara AGR-kylarkontroll och köp av diverse reservdelar men ändå.

FAF
Ha
103
Hansi
F11 530xd IE -16
Gällande verkstad kan jag verkligen rekommendera Hackefors Bil. Kanske inte billigast (aldrig riktigt jämfört) men väldigt hjälpsamma och bra att prata med, inte alls samma attityd och känsla som man fick på fd Kneippbadens (bodde alldeles nära) och även nuvarande ställe ut mot Åby utanför Norrköping (kanske heter det Holmgrens med nu?).

Ingen erfarenhet av Holmgrens i Linköping.
42
785
428
Företaget äger min bil😬😬😬😬
Har som skrivet bara bra erfarenhet av H i Norrköping även när de låg i Klocket.

Men har även hört mkt positivt om Hackefors också. Framförallt rörande felsökning och reparationer så det kan säkert vara ett alternativ.
Dock ingen egen erfarenhet.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Enbart goda erfarenheter för mig. Jag och nära bekanta har sökt oss dit pga att kunskapen om produkten och viljan att lösa provkörningar av mer ovanliga BMW varit stor. I Stockholm har det varit värre, framförallt gällande kunskap men också service. Jag vill poängtera att jag haft en single point of contact och just den säljaren är både kunnig och korrekt. Men det arbetar ju fler personer där så jag kan förstå om upplevelsen är olika. Sen brukar en ÅF först ställas på prov om ett problem uppstår. Att genomföra köp och köpa in beg bil är straight forward Jfr med ett svårlöst problem.
Jag har handlat där av samma säljare sedan de kallades Autopartner och har väl en annan bild. När det gäller verkstad så är väl Hackefors kanske vassare men jag har endast gjort vanliga servicar och då är det skit samma för min del.
Vill man ha en köpupplevelse utöver det vanliga kan jag varmt rekommendera Holmgrens i Vimmerby, fråga efter Sandström som är bra på M-bilar 👍

Jag går alltid till hackeforsbil numera.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Man bör gå dit det känns bäst! Jag har bara köpt och sålt bilar till autopartner (som blev Björkman bil, som blev proauto och sen Holmgrens via div uppköp) och Holmgrens. Servar gör jag hos en lokal BMW verkstad där jag bor.

Prodriver, var har du beställt dina bilar? Hackefors är väl bara en verkstad?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Hackefors var ju ÅF förut (men länge sen nu).
Dlc mina två tidigare bilar beställde jag från Holmgrens därav den dåliga erfarenheten. Min nya bil har jag beställt från Jönköping. Där tycker jag att de är 1000 gånger bättre.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Mycket är personberoende också. 1 bra anställd kan rädda intrycket av en ÅF och väldigt mycket tvärtom också. 1 rötägg gör att man inte vill ha med en hel anläggning att göra.
Löwet

Visst är det så. Tyvärr är det en ganska stor del av personalstyrkan där som jag inte finner någon större respekt för.
NG
428
NGA
Z3 -00
X3 G01
Ford Mustang GT Cab
Jag har också upplevt dåligt intresse från personalen,men så är det ju om det är ICA eller BMW det hänger på personalen, man kan ju tycka att dom
skulle vara mer intresserad inga kunder inget jobb nästa blir A-kassa.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.