|
|
|
|---|---|
|
Tjena ny här, nybliven ägare igen av en BMW. Slog till på en cab 2006a. Fick igenom bilen, bra historik, svensksåld, låga mil, bra skick, hardtop, full m optik mm. Nu har jag ägt bilen i cirka en vecka o hunnit gå igenom bilen mer o mer Dök upp lite rost vid, bubbla vid spsrklådan tror jag det är, innanför dörren i framkant på först sidan, framför m dekorlisten. Min fråga är om det är ett vanligt ställe att få rost på? Har tänkt fixa alla dessa saker i lugn o ro under hösten i garaget, Plus att vid 2 hjul har de kommit lite ytrost i hörnen på skärmarna mot hjulen för man inte kört med stänkskydd. De är ju bannemej att jag skulle missa bubblingen innan för dörren på lådan framför listen. Har jag gjort ett dåligt köp nu? Mvh Henrik Ventilerar lite bara :) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det har du säkert inte gjort, rost finns ju i princip alltid nånstans på en "gammal" bil även om den inte syns. Du får bara jobba lite med det så blir det säkert bra. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Misstänker att du köpte den via Riddermark Bil? Såg fin ut men tyckte den var högt prissatt men tänkte att den är väl i superskick. Såg att den försvann och markerades som såld väldigt fort första gången den annonserades för att sedan komma ut på nytt. Kanske någon som ändrade sig? Om du har gjort en dålig affär beror nog på vad du fick ge för bilen och hur lång tid du har tänkt att äga bilen. Hursomhelst en fin bil med helrätt utrustning som är tidlös i designen! ///Stefan |
|
|
Tjena Hehe de stämmer bra. Dem fick gå ner lite grann, bjuda på lite annat, sen är lite saker beställt på Bavaria dom dem ska stå för, skall även köra den genom besiktningen om 3 dagar och får den något nedslag står dem för det. Jag har kollat runt lite o jämfört e90e91 eller vad den heter. Men e46an ser bättr ut så jag gjorde en liten hem semester chansning:) Det är en del underhåll gjort som är till fördel, pratade med tidigare ägaren och fick veta att den servats mer än väl. Bilens fördelar är miltal, svensksåld, inget gammalt wounderbaum åk, helt okey historik och m optiken. Nackdelen är den jag upptäckte igår som gjorde att jag startade tråden. Den antydan till rost på lådan, framkant bakom dörren. Den är 4 bilen i hushållet och tänkt som ett rent nöjes åk för hela familjen, ungarna på 5 o 2 älskar bilen i garaget utan tak 😎 Kommer stå still all tid utöver sommar årstiden. Tänkte ge mig på rosten i lugn o ro i höst. Mottar ändå gärna tips o input på det jag skrivit om. Säljer inte bilen ens pga av arbetslöshet 👍 var inte lätt att hitta bilen som jag ändå tycker känns helt rätt |
|
| 14 år gammal bil, vad förväntar du dig... | |
|
Hej Henrik. Skulle du kunna lägga upp en bild på rosten? |
|
|
Tja vet inte hur jag lägger upp men går de bra att mejla ? Mvh |
|
|
14 år gammal bil, vad förväntar du dig?! Den dummaste, idiotiska kommentaren på länge Skärp dig!!! Sålde min M3 cab 2006 förra sommaren, och den var helt ROSTFRI!!! |
|
|
Jag förväntar mig faktiskt att en bil av den "kalibern" har ett utomordentligt röst skydd om jag ska vara ärlig. Jobbar jag haft några veckor å den lilla rösten som finns grejar jag utan problem o då är den rostfri sen. Men summan av de hela har e46 ett löjligt dåligt rosrskydd. |
|
|
Henrik, håller med dig om dina förväntningar på bilen. Den kostade säkert mellan 450-500 tkr ny. Men tyvärr är det inte så. Brukskörda e46 rostar duktig i vårt klimat. De är förhållandevis dyra och komplicerade att reparera. Kan och vill man reparerar bilen själv så finns mycket matnyttigt på bland annat youtube. Hoppas du kan laga rosten på ett bra sätt. E46 cab är en trevlig bil i många avseenden. E |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.