AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.060

Bmw e91 lustigt tjutande ljud

Har en BMW 316d E91 2010.
Har ett fenomen som jag undrar om någon annat vart med om. Får ett lite tjutande ljud så fort jag öppnar dörren eller låser/låser upp. De pågår i ca 20 sekunder och knäpper sedan till lite och och slutar. Inget som påverka bilen men irriterande.
Någon som vet något?
Eller någon som vet vad som aktiveras en lite stund när man öppnar någon dörr eller låser/låser upp?

Tacksam för hjälp.
/Sebbe
Drog ut kontakten till ege ventilen och ljudet försvann. Är den kass?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Nej det är den nog inte den sätter en felkod då, vilket du säkert skapat iom att du drog bort kontakten. Har hört det där ljudet på flertalet dieslar.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Hade inte bilen på när jag testade då ljudet uppkommer när jag öppnar en dörr. De slutade när jag tog bort kontakten så något måste de ha med det att göra?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
När du öppnar dörren eller låser upp så går bilen upp ur sleepmodeläge och aktiveras och då sätts en del funktioner igång på en del bilar VWtex så startas bränslepumpen tex för att bygga tryck innan start.
Jag har hört det där ljudet också på flertalet kundbilar BMW men inget som jag brytt mig om.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Okej! Verka inte va något som påverka funktionen men ändå konstigt ingen mer tycker de är irreterande med ett sånt pipande ljud! Har du eller någon annan tips på hur man byter en egr? Verka sitta ganska hårt och vatten anslutningar till den?
Kan tillägga att jag fick möjlighet att testa med en annan egr ventil och samma fenomen. Alltså måste de va nått annat som stör eller gör att ljudet uppkommer?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.