|
|
|
|---|---|
|
Hej alla. Är i behov av akut hjälp. Kan börja med och säga att jag säkert bytt 20 hjullager i mitt liv, men detta är det sjukaste jag varit med om. Har en BMW 520i från 2010 med luftbäljar bak som jag tänkt byta lager på. Antingen är jag korkad eller så har BMW gjort bort sig konstruktionen av bakaxeln. Började med att slita bort hjul, bromsok och skivor, sedan fattade jag det som att hela bärarmen måste lossas på sidan närmst hjulet och böjas bakåt för att man ska komma åt skruvarna till lagret där drivaxel går in. När man lossar på hela historian är det som allt får ett eget liv och nav och stag och hela helvetet böjer sig på alla möjliga håll, samt att luftbälgen lägger sig och trycker på drivaxlen så det blir helt omöjligt att få bort lagret, har luftfjädringen inget bottenläge? Jag fick helt enkelt skruva ihop allt å börja om, denna gången satte jag en domkrarft undre navet och pumpade upp detta innan jag lossade på allt, visst blev det lite enklare men fortfarande brutal spänn i allt och nav å allt har en tendens att vilja tryckas fram och ut från bilen och bäljen ställer sig ganska snett, var livrädd att sakerna skulle gå sönder. Efter 6 timmar var lagret ute, och då visar det sig att det nya lagret jag beställt från autodoc är helt åt skogen fel, inte rätt gängor. Till mina frågor. Hjälper det att tömma bälj på luft? i så fall hur går det till? Finns det olika dimesioner på hjullager till BMW E61 Tips på bättre sätt att demontera skiten på? har kollar klipp på youtube men där visas endast guide på hur man gör med normal fjädring. Bilen står kvar på lyften i väntan på nytt lager, och jag rasar av ilska. Tacksam för svar! MVH Linus | |
| Och nästa fråga. Vart sitter oljetrycksgivaren? sitter inte i närheten av filtret på min som det gör hos de flesta... | |
|
Varför inte använda de förnämliga sidorna: Länk och Länk FAF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.