|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ganska nyligen införskaffat mig en BMW GT - 16. Dock har jag märkt 2 "problem" - Tappar luft enormt snabbt i alla däcken lika mycket. Pumpar till 2.5-2.6 och efter 1-2 dagar är det 2.2-2.3 i däcken. Misstänkte först pyspunka men eftersom alla däcken tappar i princip exakt lika mycket luft har jag svårt att tro det är anledningen. Någon som har någon gissning vad problemet kan vara? - Sen har jag även problem med att få min dashbord att lysa. Har jag strålkastarna på automatisk eller "0" så lyser ingenting på min dashbord(Hastighetsmätare, radioknappar osv). Men ifall jag ändrar till alternativen till höger som jag tror är parkeringsljus och halvljus så lyser allting upp. Pratade med en kompis och på hans bmw lyste kontrollpanelen alltid, oavsett vilket ljus han använde. Letat överallt i inställningarna på bilen men hittar inget. Mvh | |
|
Kollar du lufttrycket i bilens idrive el med klocka? Är däcken kalla alltid när du mäter? Med värme kan det ju stiga lite Lyser inte instrumenteringen på kvällen heller? Min belysning syns inte på dan men på kvällen skiftar den färg till orange om jag har knappen på Auto Har dock en f31 -16 men borde väl va lika på gt |
|
|
Kollar lufttryck både via idrive samt på macken när pumpar(den räknar ner till vilket lufttryck man har). Testat både när jag kört någon minut samt när däcken är varma. Nope, svart hela tiden. Tänkte också att den skulle slå igång av sig själv men icke det. Dock bor jag i Norrbotten och är nästan konstant ljus här så vet inte hur mörkt det måste vara för den ska triggas. |
|
| För mig räcker det jag åker in i en tunnel så tänds det. | |
| Har du skruvat på hjulet brevid knappen för val av ljusautomatik? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.