AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
854

instumentering från Tyska till Svenska

La
3
Larbac
BMW 735 1998
BMW X3 2012
Har en 735 från 1998 där det bara står på Tyska på instrumentpanelen går det att ändra själv till Svenska eller måste jag lämna in bilen för att få det ändrat med dator från BMW
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Du kan inte få svenska på en bil från 1998:))))
Men däremot engelska
La
3
Larbac
BMW 735 1998
BMW X3 2012
Okej
Men kan man gör det själv eller måste man lämna in den
fl
16
flashandcode
F10 530d xDrive Msport 2016
---------------------------
E81 120d Msport 2007
E87 120i 2006
Vrid nyckeln till läge 1
Tryck ner och håll den högra knappen på instrument panelen tills det dyker up OK
Bläddra i menyn med den vänstra knappen på instrument panelen tills det dyker upp Sprache(språk) och välj det med den högra knappen.
Sen så bläddrar du igen med den vänstra tills Engelska dyker upp.

Berätta sen hur det gick :)
La
3
Larbac
BMW 735 1998
BMW X3 2012
Hej
Tack för informationen och allting fungerar jag kommer till menyn men får inte fram något Sprache(språk), och när jag provat några gånger så kom jag inte in i menyn men den kanske låser sig efter man provat några gånger ska försöka igen på en stund.
Känner inte riktigt igen den ganska enkla serien knapptryckningar som "flashandcode" beskriver. Själv kommer jag aldrig ihåg allt det där med höger-vänster-bläddra-lås upp osv, men beskrivningen känns inte alldeles korrekt.

Om bilen har navigation är allt mycket enklare. Om inte, finns det exakta receptet både här på AP, troligen under mektips - annars använd sökfunktionen här ovan - eller läs den här tråden. (Det första receptet går inte, men läs vidare till det andra) :

Länk

/Lennart
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.