|
|
|
|---|---|
| Jag försöker byta bromsskivor bak, men handbromsbackarna gör att jag att jag inte får loss dom. Finns det någon ställskruv för att släppa på dom? | |
|
Länk Nr.3 är ju justerskruven. Du kommer ju åt den med skivan på. |
|
| Ser ut som att den sitter i övre delen. Måste man snurra på skivan så man kommer åt via bulthållet då? | |
| Exakt! Du snurrar på skivan så blir den synlig. | |
| Nu har jag provat men det är bara bromsskivan som snurrar, misstänker att det som sitter innanför som hjulbultarna fäster i måste snurra med för att jag ska kunna hitta ställskruven. | |
| Hittar ingen ställskruv hur jag än snurrar på allt. Går det att precisera var den sitter? Typ kl. 12 eller kl. 3 typ? | |
|
På sprängskissen ser den ut att sitta kl.12, men på videon i länken så vid 4:50-5:00 så ser det ut som att den justeras kl.6 va? |
|
| Jag har provat alla klockslag utan att finna den j***a skuven. | |
Transocean |
Den skall sitta uppe vid tolvslaget. Dom har monterat bromsbackarna fel på den där videon! Länk |
Transocean |
Sen kan man ju alltid slå med en hammare/slägga så ramlar dom av sen för dom skall ju bytas och inte återanvändas. Jag gjorde det på min gamla E34 men det var mest p g a att jag glömde å släppa handbromsen inne i kupeen :-) |
|
Du får kika snett uppåt från hålet - den sitter inte mitt för skruvhålet - kan vara lite knepigt att hitta ibland...men den sitter där! ;) Ska skivorna ändå bytas brukar det funka med att vålda loss dem med ett släggslag från baksidan - förstör ofta friktionsytan för klossarna men om man ändå ska skrota skivan spelar det mindre roll. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Det fick bli våld med släggan det löste problemet, och jag kan tala om att ställskruven på vänster sida sitter kl.1. | |
Transocean |
Inte när du monterar allt på nytt. |
| Problemet var att jag inte hittade den när jag skulle ta isär allt. Kanske hjälper någon annan som ska göra samma sak om dom vet var den sitter. | |
| Och på höger sida sitter ställskruven kl.11 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.