|
|
|
|---|---|
|
Har fler än jag problem att göra en uppdatering av iDrive via remote software update? Två gånger i år har jag fått meddelande om ny version. Jag laddar ner, provat både via ConnectedDrive appen och direkt i bilen. Får meddelande att nedladdning lyckats. Systemet säger att installationen kommer göras min nästa resa. Men inget mer händer. Det står på skärmen att jag kommer bli meddelad när installationen kan göras. Jag har förstått att bilen måste vara parkerad och motorn avstängd. Men ingen installation. Första gången (i jan/feb) så försvann meddelandet efter några dagar och sen sa systemet att det inte finns någon uppdatering. Jag tänkte att det blev väl något fel i den versionen. Nu i juni kom nästa uppdatering, men det funkar ändå inte. ConnectedDrive supporten säger jag skall kontakta BMW återförsäljare, och BMW återförsäljare säger jag skall ringa ConnectedDrive supporten...moment 22. Någon med samma erfarenhet? Och hur löstes problemet isåfall? Tack. | |
|
Har samma problem på min G20 M340i. Laddade ned programmet till BMW Connected appen. Uppladdningen till bilen gick också klockrent men nu står det att jag ska bli notifierad när den är klar för installation. Så har den stått i flera dagar. Kanske skulle prova att starta om IDrive? |
|
|
Anledning till att den uppladdade programvaran inte installeras beror på att batteriet inte är fulladdat. Köpte en Ctec MXS 10 och laddade batteriet fullt. När jag satte mig i bilen fick jag information om att det fanns ny programversion som kan installeras. 20 minuter senare hade jag den senaste idrive versionen. :-) Så lösningen är att ladda bilbatteriet. |
|
|
@RLyders: Vilken version var det som pushades ut till din bil? |
|
|
Hej Det var version 07/2020.45 har jag för mig. Kan kolla i bilen imorgon. |
|
|
Hej Det är version 07/2020.54 som installerades. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.