|
|
|
|---|---|
|
Hej Alla Min kära svärfar gick bort i våras och nu börjar det bli dags att ta itu med dödsboet, han efterlämnar bland annat en röd -98 Z3 Coupe 2.8, är versionen med kromade sidoluftintag kommer inte ihåg vad den hette. Kollat lite på blocket och tycker att priserna på de få coupe som finns ligger lite väl högt så tänkte jag kollar med proffsen vad en välvårdad z3 coupe ska värderas till. 2 ägare ca 21 000mil, mycket fint skick. Han har även en 728 från 84 med under 5000mil men den behåller svärmor :-) Så vad tycker ni att vi ska ha för utgångs pris när vi lägger ut annons på blocket? | |
|
Beklagar sorgen. Men angående vagnen så är det alltid svårt att lägga ut ett pris som snabbt resulterar i ett köp utan att sälja FÖR billigt s.a.s. Men...om ni vill få sålt bilen relativt snabbt så kan man ju lägga sig lägst på blocket, brukar "alltid" fungera. Finns säkert någon som iaf ser en möjlighet att köpa den, köra "sommaren ut" och sälja sedan till samma eller t.o.m. ett högre pris när lusten lagt sig en smula. Eller bilköpare/bilhandlare som ser potentialen i ett möjligt ökande värde allt eftersom.. Coupén ligger högre i pris än cabben av en anledning så att lägga sig allt för lågt i pris finns det heller ingen orsak att göra. Positivt är ägarförhållandena och som du skriver skicket, ett möjligt minus är evtl miltalet...men ändå lågt för en så gammal vagn. Motorn är bland det bästa BMW har gjort anser jag! Då menar jag både ur bränsleeffektivitet och tillförlitlighet + tillräckligt med effekt för att räknas som "kul". Mvh Janne. |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Med dom milen och om den är i så bra skick som du säger kan jag tänka mig att du kan få 120-130K för den. Imolaröd och kromdetaljer är väl inte det hetaste alternativet, skriker medelålderskris. Som referens köpte jag min Z3 Coupe med 19K mil på mätaren men med lite rost och bulor för 68K för 4 år sedan, men dom har ju gått upp i värde en del. Motorn håller än trots att den har gått hårt på bana, så robust motorkonstruktion helt klart som Janne säger! |
| Tack för feedback, vi kommer att sikta på 130k för den och riktgruppen lär vara medelåldrers krisande män ;-) var sugen själv på att köpa loss den innan jag insåg att de sprungit iväg så pass i pris! | |
|
Hej Myth, jag letar efter en coupe i rött som ett komplement till min röda roadster. Mao så är jag intresserad av den du skriver om, hör gärna av dig med lite mer info om ni är intresserade av att sälja den. Hälsningar Jonas |
|
| Sorry baertling missade helt denna iom att jag inte är så aktiv här iom att jag inte ägt en BMW själv sen 2017. Vi valde att vänta till våren för att sälja den och kommer att lägga ut den snart. Den är i Norrbotten nu men vi lär köra upp den hit till mig i jönköpingslän för att få lite större underlag. Priset kommer bli billigaste motsvarande på blocket så ca 120 - 130k . Ifall intresse finns kan man enklast nå mig på aheilala@gmail.com | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.