|
|
|
|---|---|
|
Tja! Har en E36 328 coupe. För några dagar sen fyllde jag AC systemet då trycket var för lågt för kompressorn och åkte hem när jag skulle starta den senare under dagen svajade tomgången jätte mycket och bilen gasade av sig själv när man åkte. Dagen efter hittade jag några stora sprickor i slangen mellan insug och tomgångsmotor så tejpade dessa och den slutade gå oroligt när den var kall på tomgång. Men nu istället går tomgången på 1000 varv och bilen känns lustig att köra, tex om jag släpper gasen forsätter bilen hålla samma gas nån sekund sen är motorbromsen i princip obefintlig en stund för att sedan typ i steg gå motorbromsa mer ner till ca 1000-1500 varv där den nästan stannar och håller gasen själv (lägger man i ettan på rak väg kan bilen köra själv). När jag kopplar går varven upp 100-200 varv som att man gasar lite efter man trycker kopplingen sen går bensinförbrukningen ner till 0.4 stannar där i runt 0.5 sek ibland mer sen hoppar den ner till 0. Några tips eller mer info kommentera gärna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.