|
|
|
|---|---|
|
Hej. Är nyligen ny ägare till en 320d X-drive -14 manuell F31 Jag har ett missljud i bakvagnen när man från stillastående kör iväg kommer det en dov duns, som om man hade vinterhjul i bagaget som rullar mot bakluckan. Upplever det mest vid krypkörning med korta stopp, men även ibland när man backat och skall köra framåt. Tacksam för input. /D Det är aldrig för sent att ge upp! | |
| Bussningar i bakvagnen som behöver bytas. | |
|
Ok, låter ju inget vidare 😬 Är det svårt/dyrt att byta? Något man gör själv eller lämnar in? /S |
|
|
Lasta av vinterhjulen hemma, det är sommar nu :-) /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
| Hur långt har bilen gått? | |
| Om man har rätt verktyg är det ganska enkelt. Jag själv meckar en del men lämnar in bilen för sådana jobb. Verkstäder har mindre hydrauliska pressar som passar bra för sådana jobb. | |
|
Den har gått 12700 mil Det är aldrig för sent att ge upp! |
|
| Det är ju inte så långt, konstigt om bussningarna då redan är slitna på 7 år och 13 000 mil. Det kan inte vara något med bakre differentialen? Kommer ljudet från mitten bak eller någon sida? | |
|
Lite svårt att avgöra, men känns som mitten bak tycker jag. Det är aldrig för sent att ge upp! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.