|
|
|
|---|---|
|
hej! finns det någon information om 1-serien kommer komma som PHEV eller elbil? samma fråga gäller för 2-serie gran coupe. Med tanke på att både mini cooper familjen samt x2 och active tourer finns som hybrid borde väl det lätt att gå att implementera samma teknik på 1 och 2-serien?? Någon som vet när isåfall en sådan modell kan tänkas att komma ut på marknaden? värt att tillägga är att a-klass redan finns som PHEV | |
|
1-serien kommer att komma som ren elbil, när den kommer har jag inte sett nån exakt uppgift om men tidigast nästa år. Laddhybriden kommer nästa år. |
|
| Lyfter en gammal tråd. finns det nya indikationer på en 1-serie alternativt 2-gran coupe som phec eller elbil? Mercedes erbjuder a-klassen som phev . 225xe finns ju redan att köpa och även Mini countryman phev. Gissningsvis borde det inte vara ett stort steg för bmw att även lansera denan teknik i 1-serien . Vad tror ni? | |
|
Jag tror inte på det längre, det som är på väg är först 5-serien och sen även 3-serien som ren elbil. Tror inte att nuvarande 1-serie kommer som ren elbil pga att den bygger på samma bottenplatta som Mini och den har ju usel räckvidd som elbil. 1-serien som laddhybrid har jag ännu inte gett upp hoppet om, men jag har inte hört någonting om att det skulle vara nära förestående. |
|
|
Gällande rykten säger att F40 ersätts av en ren elbil efter fem år (dvs 2024). Har dom inte klämt fram någon hybrid nu så tror jag inte det kommer någon alls. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.