|
|
|
|---|---|
|
Något som vet något om denna bilen? Vad kan försäkringen ligga på typ? Har själv haft 2st 335or innan, hur är alpina om man jämför rakt över? Länk | |
|
Förr hade man fördelaktig försäkring via alpina klubben. Vet inte om det är så längre. Då var det krav på garage och att du har en annan bruksbil också. |
|
| Om man inte kan entusiastförsäkra bilen så blir försäkringen svindyr. Det beror på att Alpina är ett eget märke. Det finns inga billiga bilar i märket som håller ner skadekostnaderna som BMW trots allt har. | |
|
Försäkrade min Alpina B10 via Wasa Bilsport, upp till 2000 mil per år, kostar 380:- per månad för helförsäkring! Mitt tips är att kolla med de! |
|
| Tanken är ju att ha den som ren entusiastbil. Va tror ni om bilen i annonsen? Kryllar ju inte av alpinor direkt. Ligger den hyfsat fått i pris? Skulle ju gärna haft b3s 😀 | |
| Jag var i kontakt för att försäkra en Alpina innan köp (B10) men jag fick så dåliga svar på vad som egentligen krävdes att jag tappade sugen. Det var "upp till bedömning" bilen måste vara "värd att bevara", "uppfylla krav på skick". Den godtyckligheten var inte kul eftersom den ena metoden att försäkra bilen kostade 2500kr och den andra 28.000kr. | |
| Seg växellåda dock, bästa är importera själv och ta en med manuell låda. | |
| Blir ingen affär med den bilhandlare, gav ett bud som inte va så dåligt med tanke på att bilen legat ute i 9 mån. Svaret var att bilen ar varit en "idiotmagnet" . Så säljer man inga bilar, inte till mig iaf :) | |
|
idiotmagnet? haha... Men det är ett bra pris på den men den säljer inte för att det är automat. |
|
| Kallt svar får man säga, men nu kan ju inte ja inte hjälpa att 10 snorungar oxå velat ha bilen 🤣🤣🤣 | |
| Det är inget fel på priset på den bilen om man tittar på prisnivån på övriga exemplar | |
|
Killaz Vill du ha bilen så köp den för den är prissatt helt rätt för att vara en handlare, jag förstår om handlaren blir irriterad för priset är rätt. |
|
| Privat ägare på bilen. Får se hur de går. Blev sugen på m3a nu oxå ju 😀 | |
|
Killaz Den har varit ute på annons i ett år.... |
|
|
Någon som vet hur de är med "wastgate Rattle" på alpina motorn? Båda mina 335or ja har haft med n54 motorn har tyvärr haft problem med de. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.