|
|
|
|---|---|
|
Någon som kan komma på något mer? Motorn misständer alltid på cylinder 3 (felkod P1346) någon minut vid kallstart och går bara på 5 cylindrar. Efter det, så går den ypperligt och visar inga felkoder. Har gjort följande, och ingen förbättring: Bytat stiften Flyttat runt tändspolarna Flyttat runt spridarna K-sprit och spridarrengöring i tanken Lyftarrengöring och motorrengöring i oljan och servat den direkt efter med olja och filter (enligt instruktioner) Bytt DME relä Röktestad och genomgången efter andra luftläckor Bytat gummipackning på DISAn (den funkar som den ska) Luftmassemätaren funkar som den ska Någon som har en tanke eller idé? | |
|
Bytte tändfördelaren (tändmodul) på en Passat med samma problem, sedan gick den. KN |
|
|
Bara en detalj, spridarna är ju inkodade. Kodade du in dem igen när du flyttade runt dem? Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Hej Ola, Är det inte bara dieselmotorerna som behöver kodas? Om inte, hur kodas en bensinspridare? |
|
|
Bensinare typ N53 54 55 så behöver spridarna kodas in med Inpa. Men jag blir osäker nu om det behövdes göras på M54 eller inte. På M52 behövde man inte göra det. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Googlar jag runt hittar jag inget om kodning på M54 spridare. Jag tar tillbaka allt jag sagt ;-) Ber om ursäkt. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
mysko....hade du inte redan kastat runt tändspolarna så hade jag provat med ny tändspole Izzy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.