AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.637

Hjälp med kodning

Mi
7
Mikael silén
520 touring xdrive -16
Hej.
Har precis köpten F11, som jag skulle vilja ha hjälp med att öppna upp tex digital hastighetsmätare i displayen...finns tydligen fler roliga saker man kan öppna upp...tex tv osv...finns det någon som är duktig och villig att hjälpa mig med detta? Bor i eskilstuna...finnsen kille i malmö som annonserar FB men lite långt;(
Även om ni vet andra saker som är bra/coola man kan öppna upp så skriv det...
Jag har nav/stora diaplayen om det är av intresse med tanke på möjligheterna..
Mvh micke
Ga
752
Garpen
530D GT M X-drive 2016

MC:
Ducati Monster 900 -97
Dessa kan nog hjälpa till, det finns säkert någon i Etuna om du söker lte på webben...

Länk
Th
696
TheBear89
320i -01 (E46)
320Ci -01 (E46)
325xi -02 (E46)
X5 40d -13 (E70)
Länk

På min F11 fanns det inte mycket roligt att koda. Viktigaste i min mening:
* Digital hastighetsmätare
* Opening doors will not interrupt window roll up (Front and Back)

Är du tekniskt kunnig?
Rätt enkelt att löda i en nätverkskabel och en resistor i en OBD-kontakt så har du eget "interface".
Ladda hem ENET och lär dig koda själv.

Läser man guider och följer dem så är det ganska enkelt. Men tidsåtgången för att lära sig bra är ganska stor.
thekinglives
att löda kabel är inte mycket att hålla på med, en enet kabel (ethernet till obd) kostar max ett par hundingar.
programmet du behöver är Esys , finns olika verioner, fungerande och mindre fungerande, är en djungel.
Finns massor du kan göra, men du kan inte trolla, du kan inte bara lägga till navi och tv, du måste ha vissa options för det.

mina bästa är att ta bort plinget till bältet, samt att ta bort at man inte kan backa med dörren öppen utan att ha bältet på sig.
Fartspärren är väl också kul att få väck.
ta bort start och stopp funktionen.
tv dvd in motion.
Th
696
TheBear89
320i -01 (E46)
320Ci -01 (E46)
325xi -02 (E46)
X5 40d -13 (E70)
thekinglives:
"att ta bort at man inte kan backa med dörren öppen utan att ha bältet på sig", hur kodar du bort det? Jag har sökt tidigare men inte hittat parametrar som fixar detta..
thekinglives
thebear: Har det inte i huvudet, men under gws (gear selector) ska du ändra ett värde till nicht aktiv. Sedan under dsc ska du ändra en hastighet, finns flera alternativ. sedan även under combi/hud måste du ändra för att slippa varningen..
Kan kolla exakt vad jag ändrat vid tillfälle om intresse finns.
Th
696
TheBear89
320i -01 (E46)
320Ci -01 (E46)
325xi -02 (E46)
X5 40d -13 (E70)
Ja, jag är mycket intresserad =)
fl
16
flashandcode
F10 530d xDrive Msport 2016
---------------------------
E81 120d Msport 2007
E87 120i 2006
Jag finns i Lidköping och kan hjälpa de som vill få dessa saker kodade. Har ni laptop och enet kabel så kan vi göra det fjärrstyrt via TeamViewer.

För att få digital hastighetsmätare i displayen så ändrar man BC_DIGITAL_V till aktiv.

Finns massa mer saker att koda som t.ex
Auto start stop ändrad till av eller till det senaste vada läge.
Belysning i handtagen när man backar.
Däck temp och tryck aktiverade eller, ifall man saknar sensorer så kan man deaktivere den här funktionen så varnar inte den något mer.
Akustisk signal när man låser/låser upp bilen.
Infällning av speglar när man låser.
M sport animering på Idriven
Video in motion.
Vinkla ner högra backspegeln när man backar
Mobilens ringsignal i högtalare när det ringer.
Med mera...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.