|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som ev. har en eller för övrigt har erfarenhet av M850i Coupé? De verkar väldigt svårsålda? Det finns rätt så många till salu som inte verkar röra på sig i hallarna? /Anders | |
|
Har ingen erfarenhet av detta. Men om jag får amatör killgissa lite så tror jag att det är för att om man redan har de pengarna som en m850i kostar så kan man betala lite extra för att gå upp till en M8. Det drabbar ju ingen fattig direkt FINNS EN ANLEDNING TILL VARFÖR KUNGEN VÄLJER ATT KÖRA BMW :) |
|
| Är inte en del av svaret att den är lite för dyr och tung. För liknande (men kanske inte samma) summa pengar får man en Porsche 911 med markant bättre andrahandsvärde och köregenskaper som hör till en sportbil. Tror det segment som tidigare köpte GT-bilar av den där klassen numera kör en Q8 RS eller dylikt. | |
| Fråga Asken, han är om någon som kan 8 serien | |
|
Tror det är fel sorts 850, AMET. :) Asken är väl mer ett fan av dom klassiska? Jag har blivit youtube-narkoman på M850i-videos, tycker den är otroligt läcker. Är mest inne på GC i så fall eftersom jag behöver ett "riktigt" baksäte och tycker den behåller sina fina former även med GC-karossen. Baserat på blocket och diskussioner på framför allt amerikanska forum så verkar den varken särskilt populär eller tros behålla värdet särskilt bra. Den har fått lite kritik dels för vikten som Grelle nämner men också att den interiört inte står ut tillräckligt från en annan BMW, som går att få till lägre priser.. Men det är nåt med den som tilltalar ändå. :) Många som kör den och tar den för en GT-vagn och inte sportbil är ändå väldigt positiva. Har inte sett någon på forumet som har en men vore kul att höra erfarenheter i så fall! |
|
|
Tack för input. Ja det är ju en kärra man lätt handlar med hjärtat och därför viktigt man använder hjärnan också. Onekligen ändå mkt bil för pengarna men vet ju många 6-series som var stående länge. En 911 är ju ett klart alternativ. Lite dyrare men kanske ändå ett bättre ekonomiskt alternativ? /Anders |
|
|
911 har ju en svårslagen värdeutveckling, i alla fall i % räknat. Sen lockas jag iofs mer av V8an i BMWn och jag uppfattar det (utan att veta) som att 8-serien är en bättre GT-vagn vilket passar mig bättre. Även om 911 växt så är det i första hand en sportbil och den är mer högljudd och bullrig. Har inte kört varken 991, 992 eller 8-serien dock så jag baserar detta bara på andras åsikter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.