AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.534

Enerfy försäkring upphör, vad gör man nu?

no
163
novaland
520iA Touring -10
Jag har i flera år använt mig av Enerfy som försäkringsbolag till min 520i från 2010. Jag har helförsäkring och har betalat 4560:- sista året, så jag är supernöjd. Andra försäkringsbolag jag har kollat med tar minst 6000:- per år och uppåt. Kan dock nämnas att jag körde mer än vanligt i höstas som drog upp kostnaden, men annars ligger jag under 300:- per månad vilket skulle bli en årspremie på typ 3500:- då inkluderar det hyrbil alternativt ersättning.

Nu upphör Enerfy med att leverera försäkringar, så alla dess kunder kommer få leta upp andra försäkringar.

Jag kikade först på Paydrive och har just signat upp för dem. Jag har inte problem med att de har GPS och ser var bilen befinner sig, men däremot läste jag först nu att folk skriver att de räknar ofta fel på milen, och efter som att min vinst ligger i mina låga miltal så hoppas jag att det inte "råkar" trilla in en massa extra mil.

Det som dock stör mig är att försäkringen jämför hastighetsgränserna med din position och man får betala mer för överträdeler. Jag är ingen notorisk fortkörare, utan kör de normala 5-10+ som på gps:en för all del brukar landa just över, det för att följa tempot i stockholmstrafiken. Jag hoppas bara att detta inte kommer resultera dyra (men få) mil.

På enerfy betalar jag c:a 50 öre milen, men Paydrive står det att det kostar 1.20 per mil.. vet inte om dessa 1.20 kan bli dyrare eller billigare?

Vi får väl ge det lite tid och se om jag blir nöjd eller om man måste hitta någon annan försäkring.

Till min fråga: Är det någon annan som har Enerfy (eller haft) och vad har ni hittat på då? Suger att enerfy lägger ner :-(
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jadu, det är nog bara för dig att börja ringa runt / kolla hemsidorna efter vem som ger bästa pris.
no
163
novaland
520iA Touring -10
Jag upptäckte just en positiv sak i jämförelse mellan Enerfy och Telia Sense. Hos Enerfy betalade man per kilometer, inte per mil :P

Kostnaden på Enerfy var ju 50:ish öre per kilometer, medan med Telia Sense betalar jag (just nu) 1.26kr per mil.

Så jag tror jag inte kommer hamna särskilt högt med mina 100-200 körda mil per år :P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.