AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
748

Konstaterat läckage på AC - byta själv?

St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Lämnade in GT'n för felsökning gällande AC'n då den inte kyler längre.

De körde i spårvätska och kunde konstatera ett läckage i kopplingen mot kylaren, troligtvis en packning som behövde bytas trodde de. Dock gör de själva inga reparationer, bara felsökning och påfyllning.

Systemet är ju redan tomt så det där borde jag väl kunna byta själv bara jag får tag i rätt packning? Sedan skicka in den på ny felsökning och eventuell fyllning...?

//Stenback
Det fungerar. Men man skall alltid byta torkfiltret också.

/Lennart
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Alltid o alltid byta torkfiltret jo det är rekommendabelt oftast om systemet varit öppnat. ska man bara byta en oring nja det funkar säkert utan byte av torkfilter om man är hyfsat snabb. Och sedan vakuumpumpar ordentligt.
Jäkligt konstigt att man bara felsöker och inte reparerar om man nu är ackrediterad för fordons AC kurserna är ju inte gratis och bara fylla och felsöka blir man inte direkt fet på. Sedan finns det ju bakgårdsnissar som håller på och meckar en del.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Jag hade det läckaget på min 840, att det var läck vid rören som gick i kondensorn, jag bytte bägge o ringarna för mej 17:-/st och smärgelduk på koner och anliggn yta, för det hade börjat ärga. Blev 100 tätt när han kollade igen innan vaccumsug o fylln
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.