|
|
|
|---|---|
|
Har en f11a med ett metalliskt doft oljud som knackar från h fram vill jag säga. Har bytt skivor runt om samt belägg inc hydrobussningar i framvagn samt köpt nya fälgar och däck. Men vid 2-3 tillfällen har bilen lämnats inn för att be dom undersöka framvagn blandannat, Men dom värkar ej kunna finna ett endaste problem själva utan byter bara det man ber dom om vilket känns riktigt uselt på en stor autoriserad bmw firma. Är en dålig förklaring utav problem men hoppas någon här har kunskapen att ge råd och tips, bilen har rullat 7000 mil och har sedan i mars blivit värre o värre tyvär. | |
|
Hjullager!? Hissa upp och känn/lyssna på hjulet - snurra och "rucka" på det. Om du inte känner något kan du bända isär beläggen lite från bromsskivan då bromsbelägg mot skivan kan stabilisera och "maskera" ett dåligt hjullager. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ska pröva detta! Så less på dom kostat mig 100 000kr utan det är bra till 100% nu. Vart i gbg och mellansverige utan dom lyckas "höra" eller hitta problem... Blev ok i 15min järomdagen när bilen stog på billyft 30min. Sen efter jag passerade 100kmh återkomm ljud igen Trots 3st "fordonskontroller" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.