|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har en BMW F-20 (116d) årsmodell 2016 med det utökade klimatsystemet som möjliggör individuell styrning av klimat på förar- respektive passagerar-sida. Nu har jag fått ett märkligt fel där kylan på passagerarsidan inte fungerar som den ska: - När jag kör Max Ac/kyla på systemet (vilket då gäller båda sidorna) så känns det tydligt på förarsidan att ACn fungerar och luften är kall medan det på passagerarsidan är betydligt varmare luft som kommer - Detta problem verkar gälla generellt när valen av temperatur är sådana att det behövs kyla på båda sidor, förarsidan skickar ut kall AC-luft medan passagerarsidan skickar ut betydligt varmare luft Någon tanke från forumet på vad detta kan bero på och möjlig åtgärd? Tack på förhand! //Erik | |
|
Min första gissning är att det har blivit dålig kontakt (avbrott) till någon temperaturgivare (termistor). Termistorn ger högt motstånd då den är kall och lågt motstånd då den är varm. Dålig kontakt ger högre motstånd och systemet tror därför att det är kallare än vad det egentligen är. Vänligen Näckrosen I rather go ponding |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.