AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.163

Original eller replica/look a like fälgar

P.
148
P.T
440ix GranCoupe -16
520xd Touring -20
Hej,

Är ute efter fälgar till min bil (4-serie GC) och letar primärt efter 19” M442 bi-color eller M763. Har änsålänge bara letat efter begagnade original fälgar, men då jag ännu inte hittat något jätteintressant så har jag börjat snegla på ”replica” fälgar eller vad man skall kalla dem.

Min fråga är dock om det finns sådana med bra/godkänd kvalitet på både fälgen som helhet och på finishen
Alternativt att köpa från Tyskland där utbudet är större, har dock ingen aning om vilka som skickar till sverige och vad frakt kan kosta.

Alla tips och tankar mottages :-)
P.
148
P.T
440ix GranCoupe -16
520xd Touring -20
Och Tyskland gäller isåfall begagnade originalfälgar.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Original alla dagar i veckan!

Länk

Ska du ha motsvarande kvalitet som original, får du köpa t ex. BBS eller Ronal, och då blir det inte många kronor billigare...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
134
DLux
MB AMG C43 -17 (S205)
MB SLK 55 AMG -09 (R171)
Gör en sökning på Ebay så kommer det upp ett antal tyska firmor som skeppar till Sverige.
Jag köpte lätt begagnade AMG-fälgar (inkl. däck) i nyskick för ca halva priset mot vad nya skulle kostat här hemma. Jag handlade från premiumwheels.de.
original-räder.de är en annan som jag vet levererar till Sverige.
Exempel: Länk

Frakten gick på ung. en tusenlapp för kompletta hjul alltså.
Kanske hälften i frakt för bara fälgar.
P.
148
P.T
440ix GranCoupe -16
520xd Touring -20
Tack för tipset, skall kolla upp det. Eventuellt se om det lönar sig att beställa även vinterdäck från Tyskland. Vill minnas att det brukar talas om att däck generellt är billigare i Tyskland, gäller dock att det är nordiska vinterdäck och inte europeiska :-)
bl
2.293
blixten
325i -88
I Tyskland finns det vanligtvis inga nordiska vinterdäck. På vissa ställen är däck billigare i Tyskland men inte generellt sett.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.