|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Nu har jag bytt alla tändstift men det är fortfarande samma fel. Tänkte skaffa en felkodsläsare för att se vad exakt som är fel. Men kan det vara så att det är tjuvluft nånstans. Förut så var tomgången ojämn efter att jag satt tillbaka insuget. Jag skruvade åt insuget lite hårdare och då försvann den ojämna tomgången. Kanske det fortfarande finns en liten läcka? | |
|
Tjuvluft detekterar du enkelt genom röktest - blås in rök i insuget och proppa igen mynningen väl, så ser du direkt var röken kommer ut. I avsaknad av rökmaskin funkar en Havanna-cigarr av god kvalitet som rökgenerator - blås in röken via en plast/gummislang... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Bygg rökmaskin med en lödkolv och oljig trasa mm så slipper du cigarren. Sök och du ser hur man gör. // Magnus |
|
| Ok ska testa det! Förresten så hade jag bara igång bilen i en minut efter att jag hade bytt tändstiften och gasade några gånger, vid varje gasavslag så kom de små smällarna. De gamla tändstiften var helt kolsvarta på undersidan... Borde jag köra en sväng och se om ljudet försvinner efter ett tag? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.