AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.209

Vart går den här plus-kabeln från batteriet? BMW E87

Halloj,

Fick den fantastiska äran att byta ut mina fina rostiga och ärgade batterikablar på min E87:a som verkar vara en härlig del av att äga denna modell. Hur som, nu är jobbet gjort och bilen funkar men ett "litet" problem återstår. I allt detta jobb bytte jag kabelsko på en väldigt sliten kabel vid batteriet men jag lyckas inte hitta vart den ska gå? Har försökt söka runt på nätet samt kollat realoem.com men just den här sladden finns inte ens med där?
Är det någon som vet?

Se bild: Länk
Visa användare
2.330
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
Den finns inte med för det är nån form av "extrautrustning".

Men hur menar du, kommer du inte ihåg var den var ansluten till plus?

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.
Tyvärr var jag inte smart nog att dokumentera vart just den här sladden satt och nu lyckas jag inte lösa vart den ska fast igen.. Den var bra sliten och rostig innan så därför bytte jag kabelsko på den med när jag ändå höll på att fixa.
Men å andra sidan kanske det inte spelar roll vart jag skruvar fast den på nån av plus-polerna? Sitter nån typ av säkring på den så blir lite osäker.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Ja, den är inte originalmonterad av BMW i alla fall om du har en säkring som hänger på det viset...

Har bilen någon eftermonterad utrustning i form av larm, stereokomponent (förstärkare) etc.?
Om du är osäker - försök "smyga" sladden så du ser vart den tar vägen.

Frågan är väl bara om du ska ha konstant ström till sladden eller om den ska kopplas in så ström bara finns när tändningen är "påslagen" eller liknande!?

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Liten uppdatering efter långhelgen:
Tog isär sidopanelen i bagageluckan och följde sladden och då föll bitarna på plats, den går till avtagbara dragkroken (Tule). Kopplat på sladden igen mot en plus-pol :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.