AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.094

AD BLUE - system

ve
1
veijo
530i touring -02
min bil larmar för AD BLUE fel. får medelande fel , det står så här, AdBlue-systemet defekt Låt din servicepartner utföra en kontroll.
jag har låtit en Bmw verkstad titta på felet, dom kan INTE säga exakt vad som är fel,(troligt vis är det värme kabel som är trasigt) . Däremot har jag hört att det går att radera hela AdBlue systemet från bilens data system. Jag undrar OM DET FINNS någon som vet hur man går till väga.
j.
10
j.buford
320i sedan-10
Audi A4 avant-10
Hej hade min inne för samma medelande.
lämnade in den och fick åtgärdat på garantin.
dom undrade vad jag hade fyllt på för något.
Det var den tidigare ägaren.
Dom blåste rent systemet så har nu jag inte haft något problem.
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Bilen kan testa sig själv, Man startar testet via ISTA-D och tar sedan ca 45 minuter när bilen själv testar alla komponeneter i AdBlue systemet, från givare, till pumpar ledningar och katalysator osv.

För att koda bort: Man laddar moddad mjukvara som stänger av AdBlue och låter bli att visa alla felkoder som då genereras.

Om du programmerar bort det så blir det i pricip omöjligt att få igång systemet i framtiden om tex besiktningen börjar kolla detta.

Vilken modell är det, inte din -02 väl ????

På min var det NOX sensorn som behövde bytas, de brukar hålla runt 12.000 mil
Har du testat och fylla på systemet till max? Jag fick också fel på adblue vid påfyllning och adblue defekt. Osv.. raderade alla felkoder med autocom och fyllde på till max. Ca 5 liter fick jag i. Ska även nämna att min motorlampa började lysa. Iaf, nu har jag inte sett något fel på över en månad. Kan va värt att testa?
bm
185
bmwping
535xd GT -15
Jag får också då och så felmeddelande om ad blue. Jag har läst ut felkoder och nollställt vid några tillfällen.

@BMW_MAN
vad kostade det att byta NOX sensorn, och täckte din försäkring detta?
Ingen garanti kvar för mig, men mindre än 10 000 mil så försäkringen kan eventuellt täcka det.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.