AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
954

Ny renoverad motor drar olja 335i F30 2012

me
9
melos sylejmani
335iA sedan F30 -2012
Hej! De är så att bilen har nu fått i sig en helt ny motor där nästan allt är utbytt motorblock turbo ventiler packningar etc etc. Har haft bilen nu i 4 dagar och kört lugnt under 3000rpm nu i nästan 700km och oljan är nästan i min strecket, oljan var helt full när jag hämtade bilen från verkstaden men nu så är den nästan tom är de något som är helt fel eller är detta vanligt? Bilen vibrerar även väldigt mycket i kallstart men när den är varm så är den lugn
me
9
melos sylejmani
335iA sedan F30 -2012
Kan även tillägga att de är ingen rök som kommer ut från avgasrören eller olja som läcker ut från undersidan av bilen de är N55 motorn jag skriver om 😊
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Hur mycket hade motorn testkörts efter ihopmonteringen? Kan det vara olja som nu spridits ut i motorn som när du mätte första gången bara låg i sumpen? Inte helt troligt scenario dock, de som monterad ihop motorn borde rimligtvis testat den.

Att motorn vibrerar väldigt mycket vid kallstart låter inte bra. Ska du inte bara åka tillbaka till de som gjort jobbet och ta frågorna direkt med dem?
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Jag har själv renoverat några motorer (ej nya block) och första milen har någon av de motorerna dragit mycket olja för att sedan inte dra någon olja alls. Det krysshonade loppen ska väl slipa in sig mot oljeringarna och det tar några mil.

Sedan är ju oljenivågivaren inget under av precision. Ibland kan den vissa max för att sedan visa 3/4 och sedan visa max igen.
me
9
melos sylejmani
335iA sedan F30 -2012
Motorn testkördes i ca 170km från deras sida innan de gav mig bilen sen har jag kört ca 600km och oljan är nästan helt slut som de står på i driven, har märkt att motorn även vibrerar i kall start tills ”avgas flappen” Öppnar sig på vänstra sidan så båda avgasrören släpper ut gas då vibrerar den inget alls
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.