|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag är nyfiken vilket vridmoment min 330i har. Någon som vet? | |
| 320 Nm | |
|
Tackar för snabbt svar. Trodde faktiskt att det skulle vara högre. 3 liter, Rak 6:a, 272 HK |
|
|
Vad trodde du? Så långt över 100Nm per liter cylindervolym kommer inte en sugmotor. |
|
|
Att tro är att inte veta!!!!!!!!! Jag hade ingen aning och därför min fråga. Tänkte bara att det är en kraftfull pjäs med bra drag. |
|
|
272 hk ordnar bra drag! Se till att låta dem få jobba så blir det bra. Manuell eller tomatlåda? |
|
|
Tomatlåda, Steptronic |
|
| Den sjunger fint den motorn :) Vilket klös !! | |
| Ja, det är ju den starkaste raka sugmotorsexan som fanns i BMW's sortiment innan den tyvärr tvingades i pension. | |
|
Grelle, då glömmer du nog M-motorerna :) |
|
|
AnderZ007, vilken M-motor utan turbo och sex cylindrar fanns i produktion när N53B30 plockades ur sortimentet? De starkare sexorna som suttit i M3 E36, M3 E46 och M5 E34 hade ju alla sedan länge utgått ur produktion när N53B30 var aktuell. Att det i historien funnits starkare motorer är det ingen tvekan om, men de gick inte att köpa runt 2010-snåret. |
|
|
Men håller med om att motorn är underbar. Med sista generationen spridare och uppdaterad högtryckspump så går den grymt bra. Byter olja/filter vid ca 1500 mil och får hälla på 1 liter 5-30 dessemellan. Hur vissa motorer, inte minst Audi kan säga att det är normalt med 1 liter på 100-200 mil är mycket märkligt. |
|
| Grelle, om det var så du menade så missförstod jag. | |
|
Hur vet man om man har sista generationens spridare, eller om spridarna har blivit bytade? Finns det något register man kan gå in i, eller går det att se någonstans? |
|
| Medföljde det någon dokumentation med bilen? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.