|
|
|
|---|---|
|
Hej! Familjen letar en ny andrabil och jag sprang över denna annonsen: Länk Har haft ett flertalet sådana 530 tidigare och visst är det en välbyggd och ganska problemfri modell/motor? Hade egentligen bestämt oss för en V70 Classic 07/08. (Tråkig men stabil och komfortabel) Men, det hade varit flott med två 5-serie på uppfarten istället. Jag pendlar 3.8mil om dagen, inga sträckor men vill ändå åka bekvämt. Vad tycker ni en sådan här bil är värd i dagsläget? Spontant känns nästan 60k i överkant. Vill gärna höra vad era åsikter är Med vänlig hälsning, | |
| Är bilen fin köp! En fin e39a hittar du snart inte | |
| Om den är rostfri på riktigt skulle jag säga att den är värd pengarna. Tyvärr är nästan inga E39or rostfria och även exemplar som annonseras som "toppskick" är fulla av rost när man tittar efter. | |
|
Håller med Stark. Fina lågmilade E39or är sällsynta, speciellt med M-sport. Personligen föredrar jag manuell låda dock. Hade just en lågmilad riktigt fin 530 02:a för några år sen, manuell men utan M-sport, som jag sålde för jag tyckte det var synd att köra med som ”vinter/andrabil. Ångrar mig bittert men nöjer mig numer med lillasyskonet 525iA från -01 istället. Priset ligger nog inte helt fel, det är klart inte en bil man säljer på dagen kanske men jag tror det är folk som är villiga att betala bra pengar för de få fina exemplaren som finns kvar om man har tid att invänta rätt köpare. Frågan är ju om du är på jakt efter ett fint exemplar eller bara en bra bil att ta sig från A till B? Struntar du i visuella skicket kan du ju hitta betydligt billigare objekt som går precis lika bra mekaniskt. Som du säger så är det en ganska problemfri drivlina. |
|
| Hade den varit manuell hade jag kunnat ge de pengarna de begär. | |
| E39 530i är jag väldigt nöjd med,stor skillnad mot 23 , 25, och 28an. Lådan hamnar i felsäkert läge ibland vid kallstart bara. Gav 29’ för min för ett år sen, 22500mil, stått i garage många år. Saknar lite mina 540 men det funkar m 530. Håller med på att llågmilare börjar bli svåra, jag skulle ge 40-50’ för rostfri ex. Finns 136st facelift 540 kvar, kan säga att det är otroligt få lågmilare kvar av dem | |
|
Bilen såldes tydligen väldigt snabbt. Så någon var beredd att betala dom pengarna. Jakten går vidare :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.