|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Rev ut displayen i fram nu med färddatorn i och sen kasettebandspelaren men ingenting mer finns där framme heller i form av någon bm24 eller bm54 :-S Radion visas i displayen men inget ljud kommer. Trycker jag på dsp knappen så stängs allt av. Märkligt värre detta. |
|
|
Den verkar finnas där bak, trots allt. Hinner inte kolla just nu, men det gör kanske du? :) Länk /Lennart |
|
| Problemet är bara att den inte finns där heller haha... Det är helt tomt där under dom plast sakerna, har redan rivit där. | |
|
Så jäkla märkligt alltså all info jag hittar om placering av radiomodul i e39 touring är just under golvet i bagaget. Men ingenstans under mitt golv finns det någon radiomodul att finna. Inte heller i utrymmet till vänster i bagaget där dsp steget sitter och cd växlaren. Dock så är all info jag sett med bilar som har skärm och navi så kanske att bilar utan har annan placering men hittar inget på något sådant. |
|
|
Då kanske BM54 är bortplockad av tidigare ägare? Hittar du inte ens lösa kontakter eller något fäste för modulen? /Lennart |
|
|
Nej inget är bortplockat och inga kablar finns där. Stereon/radion har ju fungerat hela tiden tills nu och radiomoduler har jag aldrig hört att dom gått upp i rök :-D Men hittade nu en tråd till slut där det står att bilar utan skärm/navi i fram inte har någon modul utan den sitter i kasettebandaren/cd spelaren om man har mid med lcd i fram och en av dessa spelare ovanför. Så ingen bm24 eller bm54 verkar finnas i bilar som min trots att jag har professional dsp systemet i verkar det som. Så nu är ju frågan om det går att koppla in en eftermarknads radio istället för den kasettebandare som sitter där nu eller om man måste byta till en likadan eller enkel cd bmw orginal. Läst att det inte ska gå att montera eftermarknads stereo med dsp men det va ju då med radiomodul bm24 eller bm54 jag läst om då, nu är det ju bara en modul framme. |
|
|
Har konstaterat att dsp steget är rökt, eller mest troligt då radion startar, Cdn spelar men inget ljud kommer. Suben sprakar lite ibland. Verkar inte drälla av såna steg heller till humana priser :-/ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.