|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Bytte till en ny front på M5:an och passade på att sätta regskylten lite annorlunda. Otroligt mycket snyggare. Vad tror ni? Lagligt?..jag är tveksam. Se bild: Länk Mvh Ola Mina bilar: Länk | |
| Otroligt mycket fulare om du frågar mig, dessutom blockerar du luftflöde. | |
|
Nu var ju frågan om det var lagligt eller ej, Phoenix ;-) Man tycker ju olika men jag tyckte det var synd att borra i en så fin ny front. Kardborr är ju ett alternativ. Tänkte också på luftflödet men jag tror det är tillräckligt. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
| Lagligt.. Tills konstapeln säger annat.. 😎 | |
|
Förlåt, kanske klumpigt uttryckt det är ju din bil och du gör ju som Du vill. Jag har satt fast mina med dubbelhäftande tejp då jag inte velat använda den stora hållaren för en mer clean look. |
|
|
Då synligheten från alla "tänkbara/rimliga" vinklar är tveksam, kan det nog bli problem - men det beror nog helt på vilken polis som tittar på det och vilket humör denne är på just då... Men det är lite svårt att avgöra från det enskilda kortet, tycker jag i alla fall. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Är det okej med en 3 kanske 4 stora Hella extraljus ovanför nummerplåten som många har så ser jag inga problem med den där placeringen.. Tycker det är en rimlig jämförelse.. Iallafall i mina ögon.. Är det okej med extraljus ovanför plåten borde den placeringen också va okej.. Annars e de ju bara löjligt | |
|
Tja, det kan man ju tycka men personligen tror jag att det i praktiken inte inverkar på "läsbarheten" så mycket som placeringen av nummerskylten så lågt och långt in som i detta fallet. Men det är de facto polisen som gör bedömningen... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tackar för alla svar! Bättre bild här: Länk Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
| Olagligt om jag får bestämma. | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
En reg.plåt sitter alldeles utmärkt med Biltemas monteringstejp. Inga problem att högtryckstvätta heller. Då kan du sätta skylten där den ska sitta utan att borra i fronten. Länk |
| Den syns ju från alla vinklar så det bör vara lagligt. Kameror för fart och tullar kommer ju att se den vilket verkar vara det viktiga;) | |
|
Med den nya bilden ser det "bättre ut" ur synbarhetssynpunkt... Jag tror inte att polisen har några åsikter kring den placeringen, men frågan bör besvaras av just polisen för det är ju de som "bestämmer" på plats. ;) Däremot reagerade jag på att du med skylten täcker över i princip hela nedre luftinsläppet som kan påverka kylningen (även AC och oljekylning) negativt, lite beroende på hur kylpaketet ser ut bakom gallret. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack, ja jag får undersöka det där med luften noga. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
thekinglives |
Ola o: Snyggast hade helt klart varit utan skylt:) Har du inte Original skylthållare, den som följer M paketet? Du får ju ioförsig hål med den med..... |
| Lufttillförseln kommer inte bli ett problem i Sverige så länge du inte bankör oavbrutet årets varmaste dag. | |
|
Tack Löwet, lite så jag tänkte. Körde en sväng i värmen idag och allt var normalt. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
| Kolla din IAT och återkom 😉 | |
|
Ska kolla det imorgon. Bra input. Ska fläska på ordentligt och se vad jag får för värde. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Jag får ca 60-65 grader när jag åker runt i 50 med lite rödljus etc. Ut på motorvägen droppar det till ca 45 grader. Utomhustemperaturen är väl 25 ca idag. Är detta normalt eller högt? Kanske läge att prova utan skylt och se skillnaden. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Körde en sväng till utan skylt och i låg fart blir det ca 10 grader ner till 50-55. På motorvägen var det ingen skillnad ca 45 grader. Åsikter om detta? Läser man på så är detta en viktig sensor för att motorn ska veta hur den ska agera så det kanske ändå är bäst att hålla luftflödet öppet? Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.