|
|
|
|---|---|
|
Är den någon som vet av någon instruktion på att montera Stänkskydd bak på f11 med m-paket. Fram var lätt men bak är det inte lika självklart. | |
|
Länk Men det måste ju finnas en instruktion likt den här. Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Får jag fråga vad du köpt för stänkskydd? Funderar ev på att montera på min bil. | |
| Köpt original på BMW. Priset var 1500:-. | |
|
Inget svar på frågan, men ett tips. Om man inte prompt vill ha stänkskydd bak rekommenderar jag skyddsfolie. Har det på min f11 med 10,5” breda hjul bak. Inte ett märke på drygt ett år... La upp bilder i denna tråden Länk |
|
We 2.001 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Väldigt enkelt att montera stänkskydden bak, jag använde bara skruvarna för montering och struntade i att använda den dubbelhäftande tejpen. Eller vet du inte hur de ska sitta? |
|
Lånar tråden lite, Hämtar min bil på lack imrogn och har jätte ångest ska man gå stänkskydd eller folie? kostar 2500 att foliera, Undrar hur folien ser ut om 1-2 år |
|
|
Har nu monterat bak oxå. Vänster sidan gick det bra på, använde delarna som följde med fick borra ett hål. På höger sidan bak struntade jag i plast bit, som jag inte fick dit. Men dom sitter bra, med tejp och skruvar. Ser helt ok på min, bilen är carbon svart så dom smälter in bra. |
|
We 2.001 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
2.500:-?! Hur mycket ska du foliera egentligen? Hela stötfångaren? |
|
2500 är endast trösklar, fick offert på Huv,front,backspeglar,trösklar 10.250kr tycker det är lite väl allstå |
|
We 2.001 BMW M2 LCI -18
Billigare att lackera om grejerna efter ett tag. |
| @catch_me antar du pratar framvagn? Det räcker inte att skydda trösklarna enligt mig, iaf med lite bredare fälgar. När jag satte på 9” fram fick jag stenskott på både framskärm och dörr direkt, så det fick bli stänkskydd fram. Fram tycker jag inte att det ser illa ut på något vis med stänkskydd. Bak däremot tycker jag personligen att det blir rätt klumpigt, därav skyddsfolie på en ”liten” del av stötfångaren istället. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.