AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

4-Serien
1.949

hur lyfter man en bmw 4 serie?

Hur lyfter man en bmw 4 serie? Har tillverkat egna verktyg för att stoppa i de där plastbehållarna under bilen det är inte det som är problemet. Jag vill säkra upp bilen med pallbockar efter att jag höjt upp den med domkraft, det är pallbockarna som är problemet. Spelar ingen roll var f jag placerar domkraften så kommer den inte upp i tillräcklig höjd för att kunna trycka in pallbockar på standard mått 27 cm. Hur gör ni som kan?

Har höjt upp bilen till max med en sådan här domkraft: Länk

köpte den idag enbart för jobbet då den gamle klarade inte av vikten längre. Hur gör ni andra proffs som använder domkraft? Jag har testat att placera domkraften framtill baktill på ramen, på dragkroken med självklart trädplankor eller hockeypuck emellan just för att inte förstöra något. Men jag får ändå inte upp bilen i tillräcklig höjd för att kunna placera pallbockar. HJÄLP? =)....

Får ändå inte upp den tillräckligt för att kunna trycka in en 27 cm hög pallbock. Hur gör ni?
Visa användare
2.330
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
Kör upp på ett par plankbitar så blir det inte så stor höjdskillnad.

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.
Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Det finns bilramper på exvis biltema som man kan fästa i marken, mina var i plåt. jag tog först bort dem efter användning, men nu ligger de alltid där
Pe
85
Peter2meter
528i 2011
325i cab 1989
På min 528 lyfter jag antingen i balken under motorn eller motsvarande lyftpunkt bak. Bak är det där två stag går ihop och sitter infästa i chassiet. Då lyfter man båda fram- eller bakhjulen samtidigt till önskad höjd och det är inga problem att få in pallbockar under plastrektanglarna.
Glöm ej att säkra upp med klossar vid framhjulen om du lyfter bak. Lyfter du fram räcker det om handbromsen är på.
Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Hej inser nu att jag svarat på fel fråga. trodde du inte fick in domkraften under bilen. Men det verkar som om din lyftare inte lyfter tillräckligt högt? Jag leda länge efter en som inte var för dyr, som lyfter högt samtidigt som den är låg - ett kinderägg...

Glöm mitt inlägg
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Här har du instruktioner hur du kan lyfta och då måste det gå att lösa med den domkraft du köpt eftersom den är 100 mm hög och kan lyfta till 470 mm. Länk
tack för all hjälp, jag gav upp och lämnade in bilen på verkstad. Hade gärna velat göra jobbet själv men eftersom det är så svårt att lyfta upp bilen i tillräcklig höjd för att säkra upp den med pallbockar gav jag upp.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.