AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
630

Comfort fjärr till F11 konstig

mi
3
micke@grebner.se
530d xDrive Touring -17
Precis skaffat en F11 med Comfort start fjärr. Firman jag köpte ifrån skulle byta batteriet på den fjärr som inte funkade innan jag hämtade bilen. Detta var inte gjort utan gjordes vid leverans. Dock fungerar den inte.
Knappen för att låsa bilen, den med BMW-logo, öppnar bakluckan. Ingen annan knapp verkar fungera. Fjärren fungerar dock att öppna bilen med när jag är nära dörren samt att starta bilen med då den är inne i kupén. Tips innan jag börjar bråka med bilfirman?
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Nu kommer jag inte ihåg exakt, men jag har för mig att F11 har en meny i iDrive för vad dom olika knapparna ska göra på fjärren? Men jag har å andra sidan också för mig att man inte kan välja vad lås upp-knappen ska göra utan att den alltid låser upp.

Det är nog mitt enda tips som kan vara värt att kolla i alla fall.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Här är en screenshot från en engelsk iDrive:
Länk
mi
3
micke@grebner.se
530d xDrive Touring -17
Det stämmer. Övriga knappar ska man kunna koppla till olika funktioner men inte BMW-knappen som ska låsa bilen. Dock fungerar det inte att ändra funktion på de andra knapparna heller när jag försöker.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Ok, det låter onekligen som att det är något knas med fjärren då. Kände inte heller igen att det skulle gå att ändra all funktion, så något är troligen fel då.

Har du en fjärr till att prova med?
mi
3
micke@grebner.se
530d xDrive Touring -17
Den andra fungerar klockrent.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Ok, då är det nog läge att bråka om den andra skulle jag tro. Verkar konstigt att ett batteribyte skulle ställa till det så, men nåt är ju knas..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.