|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Den har varit till Salun läääänge nu. Länk Någon som vet nåt? Ny importerad. rimligt pris? | |
| Import. Förenade Arab Emiraten. 😬 | |
| Där ser man. | |
|
Fast det behöver ju inte betyda att den är kass. Lite lustigt är att den har sätesvärme. Känns kanske lite som en onödig option i FAM. |
|
|
Det är främst en Sydkorea-import, frågan om den rullade nått i UAE. M550d gick inte att köpa i UAE då de bara köper bensinare. Det är en av 330 st M550D F10 LCI som såldes ny i Sydkorea (F11 erbjöds inte som M550d där). Det är en av de sista Sydkorea-bilar med Bang & Olufsen, månaden efter sänktes nivån på högtalarsystemet till Harman Kardon. Jag hade dragit ut historik från ISPA Light från BMW för att se om den är värd att satsa på. Bra med prylar i Sydkorea, inklusive rattvärme och softclose. Vehicle information VIN long WBA5D9100FD969650 ZLA511 Sverige Type code 5D91 Type M550D XDRIVE (EUR) Dev. series F10 (MUE) Line 5 Body type LIM Steering LL Door count 4 Engine N57X Cubical capacity 3.00 Power 280 Transmision ALLR Gearbox AUT Colour CARBONSCHWARZ METALLIC (416) Upholstery LEDER DAKOTA/ZIMTBRAUN (LCEZ) Prod. date 2015-01-26 Order options No. Description 1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES 2N9 20"M LT/ALY WHEELS DOUBLE SP. 434M/ 2PA LOCKING WHEEL BOLTS 2VA ADAPTIVE DRIVE 2VB TYRE PRESSURE INDICATOR 212 NATIONAL BRAKE SYSTEM EQUIPMENT 230 EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT 248 STEERING WHEEL HEATING 258 RUNFLAT TYRES 3AG BACKUP CAMERA 316 AUTOMATIC TAILGATE OPERATION 322 COMFORT ACCESS SYSTEM 323 SOFT CLOSE AUTOMATIC SYSTEM FOR DOORS 337 M SPORT PACKAGE 403 GLAS ROOF, ELECTRIC 423 FLOOR MATS, VELOUR 428 WARNING TRIANGLE 430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE 431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D 441 SMOKERS PACKAGE 465 THROUGH-LOAD SYSTEM 481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER 488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 496 SEAT HEATING FOR REAR SEATS 5AC AUTOM. HIGH-BEAM HEADLIGHTS CONTROL 5AP DECODING FOR NO-DAZZLE HIGH-BEAM AS 5DL SURROUND VIEW 5DS LUGGAGE-COMPARTMENT EMERG. RELEASE 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 552 ADAPTIVE LED HEADLIGHT 575 ADDITIONAL 12-V-OUTLET 6AC INTELLIGENT EMERGENCY CALL 6AE TELESERVICES 6AK CONNECTEDDRIVE SERVICES 6F2 BANG&OLUFSEN HIGH END SURROUND SOUN 6NS CONVENIENCE TELEPHONY WITH EXTENDED 6UH TRAFFIC INFORMATION 6WB MULTIFUNCTIONAL INSTRUMENT DISPLAY 601 TV FUNCTION S609A NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL 610 HEAD UP DISPLAY 699 AREA-CODE 3 710 M LEATHER STEERING WHEEL 715 M AERODYNAMICS PACKAGE 754 M REAR SPOILER 760 INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME 775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE 8AF KOREAN / ON-BOARD DOCUMENTATION 8KA OELSERVICE INT. 30.000 KM/24 MONTHS 8S3 AUTOMATIC LOCK WHEN DRIVING AWAY 8S4 DECODING VARIABLE LIGHT DISTRIBUTIO 8TH SPEED LIMIT INFO 8TN DAYTIME LIGHTS ABOUT LIGHTMENU ADJU L802 KOREA VERSION 867 LANGUAGE VERSION KOREAN 874 RADIO FREQUENCY 434 MHZ 9AA EXTERNAL SKIN PROTECTION 925 SHIPPING PROTECTION PACKAGE 993 MODEL YEAR CODE Series options No. Description 1CC AUTOMATIC START/STOP FUNCTION 1CD BRAKE ENERGY REGENERATION 2TB SPORT AUTOMATIC TRANSMISSION 4MR INT. TR. FIN. ALUMINIUM HEXAGON 4NB AUT.AIR CONDITIONING 4-ZONE CONTROL 4UR AMBIENT LIGHT 4U2 DRIVING EXPERIENCE CONTROL INCL. EC 459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING |
|
| 100papp för dyr minst | |
|
LGstar, Ja om den hade gått 20000 mil vilket den inte har. Den är ju ca 50 tkr billigare än motsvarande svensksålda så helt fel kan inte priset vara under förutsättning att det inte är något smolk i historiken. Dessa bilar köps av speciella kunder och kan därför bli stående ett tag även om priset är rätt. Den vanliga kunden lägger istället samma pengar på en nyare bil med mindre motor. Sedan går det troligen att få ner priset 10% om den stått länge. Jag tror mig veta att Catch_me är en speciell kund Som passar den bilen;) |
|
| Tokdyr, du får en M5 F10 efter prut för inte mycket mer pengar i fint skick. | |
| 100 papp var väl lite in jag tycka, Lanab M5 för dom pengarna blir tyvärr inte den vackraste direkt skulle jag gissa dessutom mer mil. Har bestämt mig och det ska bli en M550d , missade en jätte fin monte carlo blå i helgen som såldes snabbt tyvärr. Sedan är ett krav. | |
| Mats har länge varit efter en M550d länge och känner att tiden är inne. | |
|
Kollade här. Länk Men de hävdar själva att sidan inte är ofelbar så det kanske blev fel denna gång? |
|
|
Det är onödigt att jämföra M550d med M5. Olika målgrupper. En M550d går att ha som daily men inte många kör en M5 F10 till vardags. M5 F10 går inte få med adaptiv farthållare i motsats till alla andra automatväxlade F10/F11. 428: den kan mycket möjligt varit reggad i UAE men inte någon längre tid. Dubai är en hub för bilar. Många Japanimporter hamnar i Dubai inte de kapas och skickas till Egypten, Kazakstan och liknande länder. Bilar som inte kapas hamnar i ännu fler länder. Självklart är inte car,.info ofelbar. Finns massor att anmärka på. Stephan |
|
| Japan har väl vänstertrafik 😉 | |
|
Länk åsikter om dessa bilar? rimligt pris? |
|
| Länk | |
| Länk | |
| 428: sedan urminnestider är det hög status att äga en vänsterstyrd bil i japan. Exempelvis M5 E34 och M5 E39 såldes det inte ett enda exemplar med ratten till höger. Alla sålda var vänsterstyrda. | |
| Lyfter frågan igen. Den här är jag mycket intressserad av Länk vad är rimligt pris tycker ni? Tacksam för era åsikter. | |
|
6år gammal bil som rullat snart 8000mil, för nästan en halv mille jovisst! inte något för mig iaf |
|
| Ok , Vad anser du rimligt att betala för en sådan bil? | |
| Vad är det för märkligt resonemang? Det är en bil som kostade 700-800k ny, naturligtvis är den mycket dyrare än en 530d eller 520d begagnad. Kolla vad konkurrenterna på marknaden kostar, finns inga billigare så är det rätt pris. Svårare är det inte. Att man "tycker" att bilen är för dyr kommer ingen sänka sitt pris för. Då blir man utan bil istället. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.