|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu har vi äntligen fått tillbaka vår 520 med en ny ratt efter inbrottet för två veckor sedan. Härligt att få åka BMW igen efter två veckor med hyrbil Golf :) Vi fick ett originallarm från BMW installerat som vi har testat. Gubben har gungat bilen som en galning, larmet gick inte.. Han drog ner rutan på förarsidan och låste bilen och satte in armarna och viftade, larmet gick inte.. Han har klappat händerna i pålarmad bil, larmet gick inte.. Han har provat och hissa upp bilen med en domkraft för att vi fick till oss att det skulle finnas en nivåsensor på bmw originallarm så att de inte ska stjäla fälgarna.. Larmet gick inte! Är det såhär illa även med originallarm som inte är eftermonterat? Hur har ni det därute med era larm? Vi har bokat tid på BRL för att installera ett DEFA larm istället. Tur att BMW bekostade detta originallarmet vi har nu för det hade varit en ännu större besvikelse om vi hade betalat för det ur egen kassa :( | |
|
Original larmet är värdelöst i jämförelse med DEFA. Se till att skaffa glasskross sensor, samt nivåsensor utöver rörelsesensorerna. Larmet är såpass känsligt att mitt larmade i början för folk som rörde sig utanför bilen (eller om det nu var en fluga som höll till inne i bilen vilket installatören skojade om) ,och han fick korrigera känsligheten något därefter :) Blir faktiskt förundrad över folk som köper en bil för en halvmiljon, men snålar på ett vettigt larm för några tusenlappar, samma personer som sedan är förvånade när något väl händer... |
|
|
Det blir defa inkl det som du skriver om. Tack för svar :) Förstår heller inte hur BMW tänker när de tillverkar dessa fina premiumbilar och inte satsar mer på ett bättre larm. Larmen skulle vara i samma klass som Defa och det skulle vara standard på alla bilar, inte tillval. |
|
|
Konstigt min e61 larmar direkt om jag lyfter bilen med domkraft. Även om jag har larmat med hunden i så går det direkt. Den har original larm Mvh |
|
|
F31:an började larma med originallarm när jag lyfte den med domkraft och glömt larma av innan...att det var en klen "siren" är en annan sak... Känns som något är knas med monteringen av larmet - reklamera! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Montören hos bmw har väl slarvat med monteringen av larmet -trist. | |
thekinglives |
bullshit! Ända som är bättre med eftermarknadslarm är att tjuven inte vet hur det är installerat, ett originallarm har kablar sensorer och sirener på samma ställen på alla bilar, så lär man sig en kan man alla. Originallarm är precis så känsligt man vill ha det, går att anpassa. I TS fall låter det som det inte finns något larm, inget aktivt iallafall. |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Mitt larm har gått ibland när jag högtryckstvättat bilen när den varit låst, BMW originallarm. |
| Mitt larm löste ut när jag tog färjan mellan Horten - Moss. Den gungade och krängde lite och det räckte för att bilen larmade. Det är ett originallarm i bilen. | |
|
Larmet går när man öppnar dörrarna. Så det är aktivt. Blir installation av defa i alla fall :) |
|
| Fick originallarm installerat. Räcker med att man sticker in en hand genom fönstret för det ska utlösa. | |
| Ditt larm måste vara fel installerat. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.