|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har en bevakning på F11 M550d mest på skoj. Ska inte byta familjebil förrän nästa höst i vilket fall. Men så dök denna upp och jag tycker den är jättefin och så. Men (sönder-?)trimmad och en massa eftermarknadsprylar på den. Hiss eller diss? Länk Jämfört med denna i originalskick från märkeshandlare. Länk Båda har den utrustning jag är ute efter. Är framförallt detta som inte finns på alla: - Adaptiv farthållare - Merinoskinn inklusive skinnklädd instrumentbräda (dvs helskinn på riktigt) Jag får erkänna att jag nog hellre köper en i originalskick även om jag tycker den första är bra mycket snyggare på sätt och vis. Hur resonerar ni där ute? Vilken av dessa hade ni valt? (skiljer bara 3 månader på första datum i trafik så även om den blåa är en årsmodell äldre så är det ju jämförbara bilar. | |
| Rent objektivt talar lägre pris och lägre miltal för originalbilen. Den "pimpade" bilen ser dessutom bara larvig ut tycker jag, men smaken är som bekant som baken... | |
|
Originalbilen alla gånger i veckan. Dock så är ju inte den svarta ”förstörd” på nåt sätt, allt går ju återställa. Om man föredrar svart så att säga. |
|
|
Original bilen till 100%. Allt inte original "pimp" sänker värdet rejält för min del. Och håller med Joofa. Den ser riktigt billig ut. Toyo däck hjälper ju inte heller. |
|
| Jag drar inte heller likhetstecken mellan "entusiast" och guldfärgade fälgar och tonade rutor. Känns som att de inte nödvändigtvis korrelerar ;-) | |
| Jag kommer inte köpa nån av de där två. De är bara med som illustrationer till en mer generell diskussion. | |
| Problemet när "entusiaster" säljer är att de tror att de ska få tillbaka vartenda öre som de lagt på stylingen - och ibland lite till för jobbet. När tillvalsutrustning är värt 15-25% efter 36 mån så är inte ett par eftermarknadsfälgar och toning mer värda. Det gör det svårt att handla av sådana personer. | |
|
Då för att fortsätta den generella diskussionen. Det här med "intresse koll, testar att lägga ut" ger iaf mig personligen väldigt negativa vibbar. Hoppar till100% den typen av annonser. |
|
|
Sånt betyder bara en sak "Det här priset är idiothögt men om nån är dum nog att köpa så säljer jag gärna". Dessa bilar har en förmåga att hamna på annons om och om igen med ständigt lägre pris. Varför inte sätta ett realistiskt pris från början? Generellt så är det ju så att hitta en person som har betalningsvilja OCH samma sak i styling är väldigt svårt, så köpkretsen för stylade bilar är per defintion mindre. De som gillar styling vill ju sätta sin egen prägel. Om man har lagt pengar på styling så är det nästan alltid ekonomiskt bättre att plocka av grejerna och sälja vid sidan om. |
|
|
@Löwet. Så är det. Varit på Elmia mässan 1 gång och aldrig mer. De sönder stylade bilarna ser riktigt billiga /för jävliga ut. Dessutom fanns några till salu till kompletta idiot priser. Vidare så om man kollar värde på entusiast bilar så är original skick a och o. Så min konklusion är att om inte osäljbart så destå mer eftermaknad destå lägre pris. |
|
| Originalbilen utan tvekan. Nu är den ju inte aktuell men som annonsen är utformad för den andra så skulle jag hoppa över den direkt. Och som redan sagts, jag ser inget som tyder på att den är ägd av en entusiast utan snarare någon som vill visa upp sig. | |
| Ser inte någonstans i annonsen att det är en "entusiastägd" bil. Tolkar ni in det i begreppet "pedantskött"? | |
|
Nej jag håller med att rubriken kanske är lite felformulerad. För mig är en entusiast en person som sköter sin bil extraordinärt noga. Det är inte nödvändigtvis (kanske till och med sällan) samma sak som att styla den. |
|
|
Håller med villket väl är ganska tydligt i mina inlägg. Snarare tvärtom. Ingen entusiast skulle någonsin köpa entusiast bilen😀 |
|
|
Med entusiast menar jag nån som har ett intresse av att trimma, styla osv. Men jag håller med att det inte är en äkta BMW-entusiast. Ytterst få saker som sådana personer gör höjer värdet på bilen, trots att de själva är övertygade om det. När det blir dags tror jag valet kommer falla på en välutrustad G31 snarare än en F11. Antingen en 540i eller 530d. |
|
| Original alla gg i veckan!! Den andra är ju ful som gatan!! | |
| Står ju att det är en 2017. Det kan väl inte stämma?? I mina ögon ser det ut som en 2016. | |
| Är det nån skillnad på -16 och -17? För visst kom F11 som MY2017 också? | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Märker att det är mest jante-entusiaster och pensionärer i den här tråden. Båda är fina men den första är vad jag skulle kalla smakfullt modifierad, ingenting extremt eller billigt med den. |
|
Haha. Här är en "mindre smakfull". Länk |
|
| Haha "smakfullt modifierad" | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.