AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
683

330xi e46 saknar effekt

Har en 330xi som plötsligt tappat effekt över hela registret.
Största problemet är att jag inte har några felkoder alls, så jag vet knappt vars jag ska börja felsöka?!
Jag har iaf provat att dra ur LMM men märkte ingen skillnad.
Kikade även över insugsslangarna vilket vart ett problem tidigare men de såg hela ut.
Jag har INPA så kan göra felsökningstester, provade lite snabbt att ändra VANOS och märkte iaf att bilen märkte av ändrade VANOS inställingar i alla fall.
Har något svagt minne av att jag bytt vanosgivare tidigare, men minns inte hur bilen betedde sig när den var trasig, om det nu skulle vara samma fel?

Någon som har något bra tips om var jag ska felsöka eller vad kan vara vanligt fel?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Trasig LMM sätter sällan felkod.

Har du sportluftfilter? Ett säkert sätt att döda LMM på...

Då motorn beter sig likadant med LMM urkopplad, tyder det på att den är kass.

Köp ingen billig no-name-kinaskräp-del!
När det gäller LMM så är det enbart högsta OEM-kvalitet som Bosch eller VDO-Siemens (eller BMW original givetvis som brukar vara VDO-Siemens) som gäller. Allt annat är att be om problem.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Inget sportluftfilter.
Haha nee köpa annat än original LMM gör jag inte bort mig en gång till på.
Den jag den gången köpte släppte själva givaren från huset innan jag ens monterat, så kass var den.
Jag brukar rengöra LMM med rengöringsspray med jämna mellanrum, kanske ska prova och se om det går få liv i den innan jag köper ny.
Loggat LMM hade 173gram/sek peak , vill minnas jag legat däromkring tidigare så lutar åt att det inte är den ...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.