|
|
|
|---|---|
|
Någon som har något att säga om följande 135 CAB? Csh703 / WBAUN91050VB64028 BMW 135 i M Sport, Advantage, Comfort www.blocket.se/vi/91242855.htm Länk | |
| Känns väl för en gångs skull som ett vettigt pris på en 135? | |
|
Direkt från första och enda brukaren. Inte ofta det är möjligt på en 12 år gammal bil. Bara att slå till, om den går som den ska;) EB |
|
| Är i helt fel ände av landet för en lättare provkörning... | |
| Baserat på det som kommit fram hittils är det läge att ringa ägaren och börja prata ordentligt. De flesta säljare ljuger inte på direkta frågor, däremot "glömmer" de gärna att berätta om fel och brister. Så fråga tydligt och strukturerat om allting. | |
|
Tala med säljaren, fråga vad som avviker från nyskick och skapa en känsla om allt är korrekt. Enägarbil är ju ett stort plus. Tala om vad du förväntar dig och gör klart att du åker långt och vill inte bli besviken. Och om allt känns bra efter det så är det väl bara att åka upp och köpa den. Det värsta som kan hända är att du blir besviken och får åka hem utan bil. Jag har köpt mina fem sista BMW på det sättet och det har fungerat bra. |
|
| nu var den såld, tyvärr inte till mig... kommer nog strax ut igen i stockholm med en annan prislapp... | |
| Såg den och noterade att den nog försvinner fort från blocket, fanns en liknande svart 08-09 N54 svart 135i cab på ung samma mil på Förenade bil i Helsingborg för 219(?)k nyligen som referens | |
|
Nu var den ute igen BMW 135 i Cab M Sport 306hk Länk |
|
| Surprise surprise :-) | |
|
Dålig servicehistorik i digitala serviceboken..... Länk |
|
| vill du förklara vad de olika symbolerna betyder? | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
De där symbolerna borde ju vara ganska lika mina i E87, men de här elektroniska guckorna ser lite annorlunda ut. Men jag gör ett försök (från vänster till höger)... Motorolja * Luftfilter Motor (?) (märkligt för det brukar inte finnas med bland CBS) * Tändstift (märkligt för det fasades ut runt 2008 för många modeller och motorer) * Mikrofilter (?) (fast den symbolen har små fläktblad normalt sett) * Bromsbelägg Fram * Bromsvätska * Bromsbelägg Bak * Servicebehov * Kontrollbesiktning (dummy som används de flesta bara sätter typ 10 år framåt i tiden) |
|
bmw-slangen: Alla rätt 😉. Jag kunde ju ha gjort såhär från början: Länk |
|
| Förfallen på tid men 11000 km kvar på intervallen, inget ovanligt på bilar som går korta sträckor varje år. Ingen showstopper i min bok. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.