AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
453

Bmw e46 - expansionskärlet spruta ut all kylarvätska

Ci
62
Cimmet
320D X-drive E91 -12
Det har försvunnit kylarvätska efter varje gång jag kört till jobbet så jag har fyllt på dem senaste 2 dagarna för att försöka vänta och se vart det droppar.

Idag när jag skulle parkera då tyckte jag jag hörde ett ljud och såg att tempen gick upp till 105 grader +\- där ikring gör jag hade temp digitalt uppe i instrumentpanelen, jag stängde av bilen i någon sekund sen startade jag och körde fram 5 meter till p-rutan, bilen var igång kanske några sekunder

Skulle detta kunna göra så att toppen blev skev typ eller skadad på den lilla stunden och vad kan ha orsakat detta? Det ser ut som att det sprutat runt och omkring expansionskärlet. Har expansionskärlet spruckit? Fel på locket? Motorn vart för varm då det kokade och något pajade?
Ci
62
Cimmet
320D X-drive E91 -12
Ser ut som att stora slangen som går mellan expansionskärlet och kylarn, har lyft på lås C:et och försökte lirka tillbaka den och låste igen, dock verkar hela grejen sitta lite halvt snett, blir nog byte av expansionskärlet
Ci
62
Cimmet
320D X-drive E91 -12
Har även fyllt i vatten och startat bilen låta vatten fylla ut och luftat lite med värmepaketet på, det ser ut att hålla vatten än så länge, har dock inte kommit upp i full motortemp
Visa användare
2.331
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
Varför starta ny tråd?
Länk

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.