|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är sugen på en begagnad 5-serie Touring (G31) och undrar hur ni ser på att köpa första årsmodellen, det vill säga bilar som är byggda kring sommaren 2017? Finns det många kända fel? Har läst tråden kring G30/G31 och det verkar finnas en del mjukvarufel och att bakdörrarna fryser. Men funderar om det finns något annat som dykt upp efter några års bruk som någon vill lägga till? Finns det någon uppenbar nackdel med att bilen gått runt 9 000 mil, om den är servad enligt plan? Något som ska bytas kring 10-12 000 mil eller liknande? Har tittat på 20d i första hand. All input är värdefull, tack på förhand! | |
| Löp och köp säger jag. Eventuella mjukvaruproblemen bör vara lösta vid detta lag. Funktionen med frysta dörrar finns även på vår -20. Riktigt trevliga bilar som verkar vara bra ihopskruvade. | |
|
Jag körde 12000 mil med min första G31 och det var rätt problemfria mil. Fyra framrutor sprack, tydligen väldigt tunna. Ett styrdon pajade efter 1500 mil, som såklart gick på garantin. Annars inget speciellt! Min var tillverkad april 2017 och alltså av väldigt tidig produktion. Känner inte att det är någon märkbar skillnad mot min nuvarande G31 som är tillverkad juli 2019. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.